האם סעודיה תבנה את הנהר הארוך בעולם, תוך עקיפת הנילוס הגדול?

ערב הסעודית מתכוונת לבנות את הנהר הארוך בעולם באורך של 12,000 ק"מ כדי להעביר מים ראויים לשתייה כדי להתחרות עם הנילוס, מסלול המים הגדול ביותר.

דיווח אמר כי ערב הסעודית  מתכוונת להשיק את פרויקט מי השתייה הגדול בעולם על ידי חפירת "נהר" (מסלול מים) בעומק של ארבעה מטרים, רוחב 11 מטרים ואורך של 12,000 ק"מ.

בדיווח מצולם של הערוץ, "MBC מסעודיה נמסר כי בתעלה כזאת (4*11 מטר) יוצבו שלושה צינורות, כל צינור בקוטר עגול של 2.25 מטר, ואלו יהיו צינורות אנטי קורוזיה, שלא יחלידו ולא יהיו בהן דליפות. 

אחמד שוקאירי מחבר הדו"ח, אמר כי "אני מדבר על נהרות הזורמים מתחת לאדמה בכל ערב הסעודית. נהרות תת קרקעיים שהם ממש נהרות.. מהו נהר? הנהר הוא נחל מים מתוקים המתאים לשתייה, וזה מה שיהיה בסעודיה, תוך כמה זמן זה יהיה? עוד לא ידוע!"

"אנחנו מדברים על התוכנית, לאחר כמה שנים, אורך צינורות המים שיעבירו את המים המתוקים הללו ממקום אחד למשנהו בין ערים יהיה 12,000 ק"מ, והנהר הארוך בעולם, הנילוס , אורכו 6,000 ק"מ… אנחנו מדברים על הנהר הארוך ביותר, פי שניים מהארוך בעולם. כולם דרך צינורות תת קרקעיים שמביאים לנו מים מתוקים וטובים".

הוא המשיך, "אנחנו מדברים על אחת מרשתות הובלת המים המותפלים הגדולות בעולם. אורך הצינורות מתחת לערים הסעודיות הוא 126,000 קילומטרים, ואם הוא היה מסתובב סביב העולם, הוא היה מקיף את העולם שלוש פעמים, וכמות המים שתיוצר ביום תהיה 9.4 מיליון מ"ק, וכמות זו, אם תחולק לכל אוכלוסיית העולם, כל אדם יקבל שני ליטרים (שני בקבוקים) של מים מייצור מים מתוקים בערב הסעודית.

הדו"ח סיכם: "למה כל זה טוב? כדי לצאת מהמיטה שלי ובמרחק שני מטרים לפתוח את הברז באמצע המדבר, 35 מיליון האנשים (תושבי הממלכה) באמצע המדבר יקבלו מים נקיים לבתיהם. תודה לאל".

אחמד אל-שקירי כתב בציוץ בטוויטר, "כמות המאמץ שהושקעה כדי ליצור נהרות תת-קרקעיים שתספק לנו מים לבתים שלנו, למרות שאנו נמצאים באזור שרובו מדברי. זו ברכה שנולדתי איתה, ואחרי שהתרגלתי אליה שכחתי אותה ולקחתי אותה כמובן מאליו. תודה לכל מי שהיה לו יד בנושא. אנחנו מתעוררים ופוגשים מים בבית”.

ערב הסעודית מובילה את העולם בייצור מים מותפלים. היא מייצרת יותר ממיליארד ושישה מיליון מטרים מעוקבים של מים בשנה, או 18 אחוז מהייצור העולמי. תאגיד התפלת המים המלוחים הממשלתי הוא היצרן הגדול בעולם של מים מותפלים, עם ייצור של 1006.6 מיליון מ"ק, מתוכם (495.3) מיליון מ"ק מתחנות החוף המזרחי המהווה אחוז של (49.2%) , ו (511.3) מיליון מ"ק הם מתחנות החוף המערביים המהווים כ- (50.8%) מסך היצוא של התאגיד. היקף האנרגיה החשמלית שהופקה במפעלי ההתפלה, שמנו 27 מתקני התפלה הפועלים, הסתכם ב- (24,884,807) MWh.