אלג'רידה: איראן עצרה את החוליה שבצעה ירי לעבר מטרות אמריקאיות בסוריה

• התא כלל קצינים ב"משמרות המהפכה" ואנשי פלגים לבנוניים, סוריים, עיראקים ותימנים הנאמנים לאיראן

• חמינאי הורה על פעולה נגד מי שמערערים על הפיוס עם ריאד

• מעצר מחדש של תוקפי המטה הדיפלומטי הסעודי בטהרן ב-2016

• מסרים שעברו בין ארה"ב ואיראן חסכו משני הצדדים עימות גדול בסוריה

• איראן הזהירה את החות'ים מפני "מורדים" שעלולים לתקוף אינטרסים סעודיים או אמירתיים

 

מקור המקורב למפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני, אישר כי החקירות שערכה איראן לאחר ההפצצה שכוונה לבסיס אמריקאי בצפון מזרח סוריה בשבוע שעבר, שהובילה להתקפת נגד אמריקאית שבה נהרגו 19 מבעלי בריתה של איראן, הובילו לחשיפת תא של קצינים במשמרות המהפכה ואחרים המשתייכים לפלגים הלבנוניים, הסורים, העיראקים והתימנים הנאמנים לאיראן, שתכננו לחסום ולחבל בהתקרבות הסעודית לאיראן, לאחר חתימת הסכם בייג'ין לשיקום היחסים בין שתי המדינות.

قائد «فيلق القدس» إسماعيل قآني

קרדיט: תסנים

 

העיתון אל-ג'רידה חשף כי איראן שלחה לוושינגטון הודעה באמצעות מתווכים המאשרת כי היא לא עומדת מאחורי המתקפה שהרגה קבלן אמריקאי בבסיס אמריקאי בצפון מזרח סוריה, וכי השלטונות הורו לחקור את זהותו של מי שהורה וביצע את התקיפה, שרצה לגרום להסלמה של המצב באזור, בעוד הצעדים מואצים בין ריאד לטהראן לרפורמה ביחסים ביניהן, במיוחד לאור הנחיות המנהיג העליון עלי חמינאי על הצורך באיפוק כדי לשמור על השקט האזורי.

 

הגורם ציין כי במהלך החקירות הראשונות, חברי החוליה שנעצרו, כ-30 בני אדם, אמרו כי הם פעלו בכוחות עצמם בשל מחשבה אישית כי ההתקרבות לסעודיה היא החלטה שגויה, אך המודיעין של "חיזבאללה" הצביע על הקשר של חלק מהאנשים הללו עם המודיעין הישראלי.

הגורם הוסיף כי השלטונות זיהו במקרה את החוליה לאחר שגילו גניבת אמצעי לחימה, לרבות כטב"מים וטילים, מאחד ממחסני הנשק האיראניים שישראל תקפה אותם, וציין כי התקיפה הראשונה על הבסיס האמריקני, שגבתה את חייו של קבלן אמריקאי, התרחש תוך שימוש בכמה מכלי הנשק הגנובים הללו.

قصف صاروخي لقاعدة أمريكية في حقل نفطي سوري

קרדיט: ערביאן ביזנס

 

הוא ציין כי התקרית כמעט גרמה לעימות עצום בסוריה, שכן התברר כי צבא ארה"ב מכין מתקפה רחבת היקף נגד בסיסים איראניים ואתרים של בעלות בריתה של איראן בסוריה, וכי הצד האיראני ובעלות בריתה של איראן – ממשלת סוריה התכוננה להתעמת עם ההתקפות הללו, אך כל זה נמנע, לאחר הכחשות איראן שהיא עומדת מאחורי המתקפה ואחרי שהודיעה לוושינגטון על תוצאות חקירותיה.

המקור אמר כי חברי החוליה הם בני לאומים שונים, כולל עיראקים, סוריים, תימנים ולבנונים, והוסיף כי המודיעין של משמרות המהפכה ביקש מהארגון החות'י "אנסאר אללה" לעצור את החברים הקשורים לחולייה זו בתימן ולהיזהר מכל פעולה נגד ערב הסעודית או איחוד האמירויות שתצא מאדמת תימן.

 

המקור הצהיר כי המודיעין הצבאי האיראני והמודיעין של משמרות המהפכה פועלים באופן אקטיבי לגילוי שאר מרכיבי החוליה, וכי שירותי הביטחון קיבלו מנדט מחמינאי לעצור כל אדם החשוד בהתנגדות להחלטת המשטר האיראני ללכת לפיוס עם סעודיה.

שרותי הביטחון האיראנים חשפו כי במהלך השבועיים האחרונים נעצרו כל המשתתפים בפיגוע בשגרירות הסעודית בטהרן והקונסוליה הסעודית במשהד במהלך 2016, למרות שחלקם שוחררו כבר לפני כמה שנים.

الجريدة - Wikidata

קרדיט: אלג'רידה