גולדמן זאקס: בינה מלאכותית מאיימת על רבע מהמשרות באמריקה ובבריטניה!

נראה שהעתיד של משרות רבות, הזמינות היום, יהיה בתחרות עם רובוטים של בינה מלאכותית גנרטיבית, שעשויים לשלוט ברבע ממשימות העבודה בארצות הברית ובאירופה, כך לפי מחקר שפרסם גולדמן זאקס.

המחקר, שפורסם על ידי מרכז המחקר של הבנק האמריקני, אומר כי הטכנולוגיה החדשה הזו יכולה להשפיע במיוחד על צוות מנהלי ועורכי דין, וכי עתידם של 300 מיליון משרות במשרה מלאה עלול ללכת לאיבוד בגלל התקדמות טכנולוגית זאת.

עם זאת, הדו"ח מציין גם שרווחי הפריון שמספקת בינה מלאכותית גנרטיבית יכולים להגביר את התמ"ג העולמי השנתי ב-7% במשך עשור. למרות שהעלייה הזו היא התפתחות חיובית, ייתכן שהיא לא תספיק כדי לקזז את "ההפרעה המשמעותית" שהטכנולוגיה הזו תגרום לכלכלות הגדולות, לפי הדו"ח.

מחברי המחקר ג'וזף בריגס ודייבש קודנאני אומרים שכמעט שני שלישים מהמשרות בארה"ב ובאירופה נמצאים בסיכון להיות מבוצעים בחלקם על ידי AI,  בעוד שבעולם עד 18% מהעבודה יכולה להיות אוטומטית. הדו"ח קבע שמדינות מפותחות יושפעו יותר בהשוואה לשווקים מתעוררים.

למרות אובדן מקומות העבודה הפוטנציאלי, הדו"ח מספק מבט אופטימי יותר על כ-63% מכוח העבודה בארה"ב. עובדים בתעשיות מסוימות עשויים לראות 25% עד 50% מעומס העבודה שלהם עובר לביצוע אוטומטי על ידי AI, מה שיאפשר להם להתמקד במשימות פרודוקטיביות יותר ולהישאר בתפקידם.

בעוד שהמחקר מגלה שעבודות מסוימות כמו בנייה ותחזוקה יושפעו פחות מ-AI גנרטיבי, עבודות אלה עדיין יהיו בסיכון מצורות אחרות של אוטומציה.

מחקר קודם בפיקוח חוקרים מ-OpenAI, מפתחת ChatGPT ופורסם על ידי אוניברסיטת קורנל, קבע כי מודלים לשוניים של בינה מלאכותית, הידועים בשם (Large Language Models) LLMs, ישפיעו בדרך זו או אחרת על משימות העבודה היומיות של עד 80 % מכוח העבודה בארצות הברית.

המחקר קבע כי כ-20% מהעובדים יגלו, במהלך השנים הקרובות, שהטכנולוגיה החדשה תשתלט על כמעט מחצית מהאחריות שלהם.

במחקר נאמר כי בינה מלאכותית תשפיע על מקצועות שונים בפרופורציות שונות, שכן עובדים בתחום המדעי יהיו מהפחות מושפעים, בעוד שבעלי מקצועות אדמיניסטרטיביים ועבודה משרדית, ועובדים בתחומים יצירתיים כמו יצרני תוכן, מפתחי תוכנה ושיווק עובדים, יהיו בין הקטגוריות המושפעות ביותר.

עורכי המחקר ציינו כי ההשפעה הצפויה אינה בהכרח שלילית, והיא משקפת את המידה שבה נהנים המגזרים הנ"ל מטכנולוגיות בינה מלאכותית, ואין זה אומר שטכנולוגיה זו תהווה תחליף לכוח עבודה בתחומים הנפגעים, אלא תתמוך ותעזור לו ברוב המקרים.

ما هو الذكاء الاصطناعي وكيف سيغير حياتنا | مجالات الذكاء الاصطناعي وأمثله  عليه

קרדיט: קול ביירות קרדיט לתמונה: מנזומה דלילכ