דוח שמירת זכויות האדם ברחבי העולם לשנת 2022 כולל הפרק על ישראל

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה היום את הדוח על שמירת זכויות האדם ברחבי העולם לשנת 2022, שמתייחס גם לזכויות אזרח, זכויות פוליטיות, למצבן של הנשים ולמצב הדמוקרטיה.

להלן כמה ציטוטים מהפרק על ישראל:

*- "החוק קובע מערכת משפט עצמאית, והממשלה בדרך כלל מכבדת את עצמאות מערכת המשפט וחוסר משוא הפנים שלה. החוק קובע את *- הזכות למשפט הוגן וציבורי, ומערכת משפט עצמאית אוכפת את הזכות הזו למעט יוצאים מן הכלל".

*- "החוק בדרך כלל קובע חופש ביטוי, כולל לעיתונאים ולאנשי תקשורת אחרים, והממשלה בדרך כלל מכבדת את הזכות הזו. תקשורת חופשית, מערכת משפט יעילה ומערכת פוליטית דמוקרטית מתפקדת שולבו כדי לקדם חופש ביטוי, כולל עבור אנשי תקשורת".

*- "החוק קובע את הזכות להתאספות שלווה, והממשלה בדרך כלל מכבדת את זה למעט עבור תושבים פלסטינים של ירושלים. היו דיווחים שהמשטרה השתמשה בכוח מוגזם בתגובה להפגנות ברחבי המדינה ובמזרח ירושלים".

*- "לעתים רחוקות, הצבא הישראלי ומערכות המשפט האזרחיות מצאו שחברים בכוחות הביטחון ביצעו פגיעות בזכויות אדם. הממשלה נקטה צעדים כדי לזהות, לחקור, לתבוע ולהעניש פקידי ציבור שביצעו הפרות של זכויות אדם, היו מעורבים בשחיתות, או שני הדברים בתוך ישראל".

 הפרק המלא על ישראל, כולל לגבי ההתנהלות מול הפלסטינים

2022 Country Reports on Human Rights Practices - U.S. Embassy in Israel

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי     קרדיט לתמונה: משרד החוץ האמריקאי