המיליציות האיראניות תקפו בסיסי הקואליציה הבינלאומית במזרח סוריה

המיליציות האיראניות מחדשות את הפצצתן על בסיסי הקואליציה הבינלאומית בדיר א-זור ואל-חסכה שבמזרח סוריה.

ביום שישי בבוקר, חידשו המיליציות האיראניות את מתקפות הטילים שלהן על בסיסי הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב באזורי דיר א-זור וחסקה, שבמזרח סוריה ,  שעות לאחר שוושינגטון ביצעה תקיפות אוויריות באתרי מיליציות, בתגובה למתקפה שביצע מל"ט, ביום חמישי ,שהרג קבלן אמריקאי ופצע 5 חיילים.

רשת החדשות המקומית – אל-ח'בור דיווחה כי מיליציות איראניות הפציצו הבוקר את שדה הנפט אל-עומר , עליה שולטים כוחות הקואליציה וגם הקימו בסיס צבאי באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור .

לפי רשת "נהר מדיה " המקומית, רקטה, ששוגרה על ידי מיליציות איראניות, נפל על ביתו של האזרח, עיד אל-קאיראן, בעיירה ד'יבאן , סמוך לשדה אל-עומר . נגרם רק נזק למבנה. 

מיליציות איראניות תקפו גם את נמל התעופה של חראב אל-ג'יר, שנמצא כחמישה קילומטרים מהעיירה אל-ירוביה באזור הכפרי אל-חסקה, שבו משתמשים הכוחות האמריקניים כבסיס צבאי, לפי רשת אל-ח'בור.

מיד אחרי הירי אזורי צפון מזרח סוריה מלאו טיסות אינטנסיביות של מל"טים ומסוקים של הקואליציה הבינלאומית, כך לפי רשת "עין אל-פורת" המקומית.

אמריקה הפציצה מיליציות איראניות מזרחית לדיר א-זור

ביום שישי בלילה הודיע ​​משרד ההגנה האמריקני על תקיפות אוויריות "ספציפיות ומדויקות" נגד מיליציות איראניות בדיר א-זור, שבמזרח סוריה, בתגובה למתקפת מל"ט שהרג קבלן אמריקאי ופצע 5 חיילים ביום חמישי.

בהצהרה שפרסם שר ההגנה האמריקני , לויד אוסטין, נאמר כי "כלי טיס בלתי מאויש תקף ביום חמישי מתקן בבסיס הקואליציה הבינלאומית, בצפון מזרח סוריה, הרג קבלן אמריקאי ופצע 5 אנשי שירות אמריקאים.

בהודעה צוין כי שירותי המודיעין קבעו "שהמל"ט הוא מתוצרת איראנית".

שר ההגנה האמריקני הצהיר כי התקיפות בוצעו בהנחייתו של הנשיא ג'ו ביידן , והותקפו מתקנים המשמשים מיליציות המזוהות עם "משמרות המהפכה האיראנים".

רויטרס דיווחה שהתקיפות האמריקניות הרגו שמונה אנשי מיליציות איראניות.

בסיסים אמריקאים בסוריה

לארצות הברית בסיסים צבאיים בנפות חסכה, א-רקה ודיר א-זור, בנוסף לבסיס אל-תנף בדרום סוריה, משם היא מובילה את פעולות הקואליציה הבינלאומית במדינה, ומספקת תמיכה וייעוץ ל"כוחות הדמוקרטיים הסורים" (SDF).

ארצות הברית החלה להקים בסיסים ומאחזים צבאיים בסוריה מאז 2015, על מנת לתמוך ב"SDF" (הכורדים) מול "המדינה האסלאמית" (דאעש), ששלטה בשטחים נרחבים בשטח סוריה.

קרדיט: סוריה טי וי