משטרת דובאי תרכוש מערכות Iron-Drone ישראליות

זוהי מערכת עצמאית עצמאית חדשה נגד מל"טים שנועדה לנטרל מל"טים חשודים באמצעות שיבוש אלקטרוני.

חברת איירובוטיקס הישראלית, המפתחת ומספקת תשתית מזל"טים לערים חכמות, הודיעה כי חתמה בתחילת מרץ על מזכר הבנות עם משטרת דובאי, לפיו המשטרה תרכוש מערכות Iron-Drone מתוצרת החברה. מדובר במערכת עצמאית חדשה נגד מל"טים שנועדה לנטרל מל"טים חשודים באמצעות חסימה אלקטרונית.

במסגרת שיתוף הפעולה עם משטרת דובאי תשדרג החברה מערכות, תתאים אותן לצרכים המבצעיים של משטרת דובאי ותשלב אותן במרחב האווירי של דובאי. לדברי החברה, ההסכם שנחתם עם המשטרה כולל גם התאמת מערך החברה לצרכי המשטרה באופן ספציפי ושילובה במרחב האווירי, לראשונה בדובאי בפרט ובעולם בכלל.

 

Aerobotics Systems נבחרה להוביל את פרויקט המל"טים של משטרת דובאי כבר לפני שנתיים. בנובמבר האחרון הודיעה אירובוטיקס כי קיבלה הזמנה של קרוב ל-2 מיליון דולר מסוכנות ממשלתית באיחוד האמירויות הערביות. כיום מערכות החברה מופצות ומופעלות 24 שעות ביממה ברחבי העיר באופן אוטומטי ללא מגע אנושי.

מאיר קליינר, מנכ"ל Aerobotics, אמר: "אנו גאים לשתף פעולה עם משטרת דובאי. באמצעות הפעילות המשותפת שלנו בשנתיים האחרונות, משטרת דובאי ואירובוטיקס הקימו באופן עצמאי את תשתית המל"טים הראשונה בעולם לביטחון הציבור. מל"טים פועלים 24/7 בסביבה עירונית מאוכלסת בצפיפות. ואנחנו נמשיך לעבוד יחד כדי להרחיב את התשתית, תוך כדי מתן פתרון חדשני חדש למשטרת דובאי".

 

"אנו שמחים להרחיב את הפעילות המשותפת עם Aerobotics תוך שימוש בפתרונות Optimis Drone in-a-Box ו-Iron-Drone, התאמתם ליעדים המבצעיים של משטרת דובאי והפיכתם למערכות המובילות בתעשייה", אמר קולונל מוחמד נאסר אל רזוצ'י, מנהל מחלקת המבצעים במשטרת דובאי.

בנוסף להסכם שיתוף הפעולה עם משטרת דובאי, Aerobotics חשפה גם כי היא משתפת פעולה עם רפא"ל מערכות בפריסת תשתיות המשלבות את היכולות והטכנולוגיות של שתי החברות בתחום נטרול מל"טים עוינים וכן בתחום ניהול טיסות של מל"טים בגובה נמוך וכלי רכב בלתי מאוישים.

במקביל למזכר ההבנות הזה, חתמה משטרת דובאי על הסכם שיתוף פעולה דומה עם רפא"ל ,לפני מספר ימים, לשימוש במערכת Drone-Dome, המיוצרת על ידי רפא"ל לצרכי ההגנה האווירית של המשטרה.

IAI and Iron Drone partner to integrate interception skills into anti-drone  systems. | Ctech

קרדיט: ערביכ דפנס        קרדיט לתמונה: אאירובוטיקס ותעשיה אווירית