הפרלמנט של ירדן מצביע בעד גירוש שגריר ישראל

הפרלמנט הירדני הצביע היום, רביעי, על המלצה ​​לממשלה לגרש את שגריר ישראל מעמאן, במחאה על מה שפרסם שר בממשלת הימין הקיצונית של נתניהו.

אל-ספדי קרא לממשלה לנקוט בצעדים יעילים נגד השימוש של שר האוצר הישראלי במפה ש"כוללת את גבולות הממלכה והשטחים הפלסטיניים הכבושים".

הצירים אישרו את "דחייתם ממעשי השר הישראלי, ואישרו את עמידתם מאחורי הנהגת המלך עבדאללה השני והכוחות המזוינים שלנו – הצבא הערבי ושירותי הביטחון בהתמודדות עם כל מי שינסה לערער את ריבונות המולדת שלה".

הם ציינו כי "מה שהשר הישראלי עשה משקף יהירות ישראלית שאינה מכבדת אמנות בינלאומיות", וקראו לממשלה לפעול כדי להתעמת עם "ההתנהגויות הפזיזות הללו".

בתגובתו להתערבות הצירים, אישר סגן ראש הממשלה ושר המינהל המקומי תאופיק קרישן כי "העמדות הללו מאחדות את הירדנים, וכי מפת ירדן מצוירת רק על ידי ירדנים, וירדן מתנגדת לכל קונספירציות בהנהגתה ההאשמית".

הערה ברקע הידיעה: המלצות נציגי הפרלמנט בירדן אינן שוות את הנייר עליו הן כתובות. המלך הירדני נוהג להתעלם מהמלצות הפרלמנט שיודעו שבלי ישראל נגזר על ממלכתו כליון מ-80 אחוז מאוכלוסיית ארצו , שהם פלסטינים המחפשים כבר שנים רבות את הדרך להדיח אותו מכס שלטונו ולתפוס את השלטון במדינה.

مجلس النواب يوافق على طرد السفير "الإسرائيلي" من الأردن | جفرا نيوز

קרדיט: א-דיאר    קרדיט לתמונה: ג'פר ניוז