דיווחים מסוריה: שדה התעופה בחאלב הושבת עקב תקיפה ישראלית. עדכונים

 

שדה התעופה הבין לאומי של העיר חלב בצפון סוריה

 

היום עם שחר היום, מטוסים ישראלים פתחו במתקפת טילים, על אתרים בסביבת העיר חלב שבצפון סוריה. 

על פי דיווחים בחדשות, מטוסי קרב ישראלים תקפו את נמל התעופה הבינלאומי בחלב ואת נמל התעופה הצבאי אלנירב – النيرب, מזרחית לעיר. 

על פי הדיווחים מטוסי קרב ישראלים ירו טילים כשהם טסים מעל הים מול חופי סוריה. 

שדה התעופה הצבאי אלנירב בצפון סוריה הנמצא בשליטה איראנית וחיזבאללה מלאה. במקום יש גם נוכחות רוסית:

 

עיתון "אל-וטן", המקורב למשטר, דיווח כי מטוסי קרב ישראלים ביצעו היום, בשעה 03:55 לערך, תקיפות תוך ירי טילי שיוט לעבר מטרות בסביבת נמל התעופה הבינלאומי בחאלב, אשר גרמו לנזק מהותי. לא נמסרו פרטים נוספים. 

נמל התעופה בחאלב הותקף על ידי ישראל 3 פעמים במהלך 6 החודשים האחרונים, האחרונה שבהן היה ב-7 במרץ, מה שהוביל להפסקת פעילות השדה לאחר פגיעה קשה במסלול ההמראה הראשי שלו.

מנהל התעופה האזרחית בסוריה הודיע כי נמל התעופה הבינלאומי בחאלב יצא משירות כתוצאה מהתקיפה הישראלית שהתרחשה היום עם עלות השחר וגרמה לנזק למסלולי ההמראה של נמל התעופה, וצוות הארגון הכללי של התעופה האזרחית החל בתיקון הנזק בשיתוף חברות בנייה.

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

להלן עידכונים נוספים אודות תקיפה זאת:

*- מקורות מודיעיניים טוענים כי התקיפות כוונו למחסן תחמושת תת קרקעי בנמל התעופה הצבאי באלנירב, ליד נמל התעופה בחאלב, שבו אוחסנו מערכות טילים מונחים, שהגיעו על סיפון מספר מטוסים צבאיים איראניים.

תמונה

 

*- מקורות בסוריה מסרו כי מטוסים אזרחיים איראנים הביאו לשדה התעופה בחלב , בימים האחרונים מספר משלוחים שכללו מערכות נשק מתקדמים.

תמונה

*- רשת אלערביה – מטרת התקיפה הישראלית לפנות בוקר היה משלוח נשק איראני בתוך השדה.

*- מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר כי "מטוסים ישראלים תקפו את הקמפוס של נמל התעופה הבינלאומי בחאלב ומחסן נשק השייך למיליציות איראניות בסביבת נמל התעופה, מה שהוביל להשמדתו המוחלטת". המצפה הסורי דיווח כי שדה התעופה "מושבת באופן זמני" כתוצאה מהתקיפה, ללא מידע על אבדות בנפש.

רויטרס ציטטו מקורות מודיעין מערביים שאמרו כי איראן הגבירה את השימוש בנמל התעופה בחאלב כדי לספק נשק נוסף במהלך החודש האחרון, תוך ניצול הגידול הגדול בפעילות התחבורה האווירית עם שיגור מטוסי מטען הנושאים סיוע לאחר רעידת אדמה הרסנית באזור בפברואר.

המקורות הוסיפו כי תקיפה ישראלית ב-7 במרץ שיבשה את העבודה בשדה התעופה בחאלב באותה עת, ופוצצה משלוח נשק איראני שעות לאחר
שהגיע במטוס איראני שלדברי דמשק נשא סיוע.

 

קרדיט: רשתות חברתיות

*- רשתות מקומיות בחאלב מדווחות כי נמל התעופה הבינלאומי של חאלב,ושדה התעופה הצבאי  אל-נירב  ונקודות נוספות בשכונות אל-נקרין ושייח' נג'אר הותקפו בטילים על ידי מטוסי קרב ישראלים. 

*- היעד החשוד כמטרה בהפצצה הישראלית על נמל התעופה הבין לאומי בחאלב, היום,  הוא האיליושין 76 האיראני של פויה אייר, שטס מספר פעמים במהלך השבוע האחרון מאיראן לסוריה וטיסתו האחרונה היתה ב-20 במרץ. מטוס זה נוסע גם לעתים קרובות מטהרן למוסקבה כדי להוביל נשק איראני לרוסיה.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

*- משרד התחבורה הסורי: נמל התעופה הבינלאומי בחלב הושבת לאחר שהצוותים הטכניים העריכו את נזקי "התוקפנות הישראלית", שתקפה היום את שדה התעופה עם שחר, לאחר את הנזקים למסלול הנחיתה ולחלק מציוד הניווט המשמש את השדה.

תמונה

קרדיט: אלמשהד קום

*- דיווח סורי:  הפצצה ישראלית חדשה על שדות תעופה חלב ואלנירב ( #حلب ו- #النيرب ). התקיפה הישראלית היתה על מחסני נשק איראנים, מכ"ם ומערכת טילים שאותם העבירה איראן כחלק ממשלוחי הסיוע ההומניטרי ששלחה לקורבנות הרעש בצפון סוריה.   

*-  דיווח סורי:  מכשיר המכ"מ האיראני – "مطلع الفجر" –  אשר הופיע בסוריה ושנפרס אך לפני כמה ימים הושמד היום לפנות בוקר בטילים ישראלים .

رادار "مطلع الفجر" الإيراني الذي ظهر في سوريا و الذي كنت قد نشرت عنه منذ أيام. تم تدميره بصواريخ الإسرائيلية فجر اليوم.

Electronic Warfare