"רוסיה בקשה סיוע צבאי מסין". מה מאחורי?

נראה כי רוסיה כבר הפנימה כי גם בשיתוף פעולה צבאי מקסימלי עם איראן אין מצב שהיא תוכל לשבור את ה"קיפאון" בשדה הקרב באוקראינה והיא לא רואה כל דרך להיחלץ מהמצב  הנוכחי שהוא ללא הכרעה, תקוע בגרונה, ללא יכולת לבלוע או להקיא , מה שגורם לרוסיה "לדמם" כלכלית עד כדי סכנה להרס המדינה כולה שיביא ללא ספק להתמוטטותה הפנימית ושבירת המארג החברתי בתוכה. 

האפשרות האחרונה בהחלט לקבל סיוע צבאי יעיל שיאפשר לרוסיה לשבור את התיקו הצבאי, שמשמעו הפסד צורב לפוטין אישית,  עם אוקראינה , הוא לפנות לסין בניסיון לקבל ממנה מערכות נשק מתקדמות שיאפשרו לו להתמודד עם המערכות המערביות וגם להיחלץ מהבוץ הטובעני באוקראינה.

ההחלטה בצמרת הרוסית בהובלת פוטין לא אחרה לבוא. רק סין תוכל להוציא אותה מהבוץ, ולכן יש לפנות אליה בבקשה לקבל סיוע צבאי רחב היקף.

ואכן הפניה הגיעה.

ההערכות הן שסין לא תמהר להיענות לבקשות הרוסיות ותתנה סיוע מוגבל בהסכמה רוסית לסיום המלחמה באוקראינה כך שהסיוע הסיני יראה בעיני העולם בחלק מתכנית סינית להביא שלום לחבל ארץ זה.

סין לא תסכן את יחסיה הכלכליים עם אירופה וארה"ב בשביל לסייע לרוסיה, אבל היא בהחלט רוצה שהעולם יאמין כי רק היא, כמנהיגת העולם, מסוגלת להביא שקט ופריחה כלכלית ברחבי הגלובוס. 

 

במקביל לביקורו של נשיא סין ברוסיה, מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, ציין היום, שלישי, כי עפ"י מידע מודיעיני שבידי הברית רוסיה בקשה סיוע צבאי מסין.

 

ביקור ראשון במהלך המלחמה

הודעה זאת מגיעה כשנשיא סין שי ג'ינפינג, מגיע למוסקבה לביקור ממלכתי בפעם הראשונה מאז פרוץ מלחמת אוקראינה, והביקור הראשון במוסקבה מזה כמעט ארבע שנים.

בנוסף, הנשיא הסיני אמר, כפי שצוטט על ידי סוכנויות הידיעות הרוסיות, "אני משוכנע שביקור זה יהיה פורה ושהוא ייתן תנופה חדשה להתפתחות התקינה והיציבה של היחסים בין סין לרוסיה", ותיאר את בייג'ין ומוסקבה כשכנים טובים ושותפים אמינים.

מהי תכנית בייג'ין?

הקרמלין הודיע ​​אתמול כי נשיא סין ומקבילו הרוסי ידונו בתוכנית שהציעה בייג'ין ליישוב הסכסוך באוקראינה במהלך הפסגה שלהם ברוסיה השבוע.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לכתבים כי יש מספר נושאים הכלולים בתוכנית הסינית לדיונים במוסקבה והם כוללים גם את אוקראינה.

 

שותפות בלתי מוגבלת

הביקור בן שלושת הימים הוא הביקור הממלכתי הראשון של שי ברוסיה, שיש לה קשרים דיפלומטיים וכלכליים חשובים עם סין, מזה כמעט ארבע שנים.

גם הייתה התקרבות בשנים האחרונות בין בייג'ין למוסקבה, שהכריזה בשנה שעברה על שותפות בלתי מוגבלת שלושה שבועות לפני תחילת המתקפה על אוקראינה, תוך ששתי המדינות יוצרות חזית משותפת נגד המערב. (קרדיט: אלערביה )

روسيا تكشف حقيقة طلب مساعدات عسكرية من الصين - YouTube

 קרדיט לתמונה: מתוך שידורי אלע'ד טי וי