אסד עובר סדרת השפלות בביקורו ברוסיה. גלי לעג ברשתות החברתיות

פעילים ומשקיפים סבורים ש"בשאר אל-אסד" איבד את נוכחותו הפוליטית, ולכן רצף הדיווחים והאירועים מצביע על כך שהוא "בובה על חוט" הן בידי  הרוסים והן בידי האיראנים, בהתאם לצורך, ומה שהביא למחשבה על כך היתה המתנה שהעניקה הנהלת ערוץ הטלוויזיה " רוסיה היום" לנשיא אסד. 

 

מתרפק על העלבון

לאחר שהפעילים ברשתות החברתיות לעגו לשיטת "משלוח אסד" למוסקבה, כיוון שהביקור הזה מתאפיין בהמון דיבורים, לעג ולגלוג, נראה היה שוב שרוסיה מעליבה את "משרתה", כפי שמעידה מתנתה של מאיה מאנה, מנהלת ערוץ הטלוויזיה "רוסיה היום".

מנהלת ערוץ Russia Today נתנה לבשאר אל-אסד סמובאר תה שעובד ללא חשמל, ומנא אמרה שנתנו לבשאר אל-אסד תה שעובד ללא חשמל, בשל משברי האנרגיה התכופים מהם סובלים האזורים שבשליטת המשטר בו האזרחים נהנים מחשמל רק שעות בודדות במשך היום.

פעילים ראו בכך "עלבון מתמשך לאסד" מצד הרוסים, ואינדיקציה לחוסר יכולתו להכיל את המשברים המתמשכים הקשורים באספקת "חשמל" קבוע לאזרחיו.

מאנאא פרסמה מספר ציוצים על המתנה דרך חשבון הטוויטר הרשמי שלה ואמרה, "בקיץ האחרון נתנו לאסד בדמשק מצלמה עתיקה מדגם 1970. הנשיא אוהב לצלם תמונות. לגבי אשתו, אסמה, נתנו לה צעיף ממותג הפולקלור הרוסי המפורסם Pavlovsky." .

היא הוסיפה, "הפעם במוסקבה, אנו הסתפקנו בהענקת סמאוור להכנת תה, הפועל ללא חשמל, שכן סוריה סובלת מהפסקות חשמל ארוכות".

מאנאא הוסיפה: "הענקנו לאסד את המתנה לאחר ראיון טלוויזיוני שנמשך חצי שעה. מצב הרוח שלו היה גבוה, והוא גילה עניין לדעת את הפרטים על הסמובר המדהים הזה, והבטיח להשתמש בו להכנת תה בדמשק".

 

 

עמדות שנויות במחלוקת

מאז הגעתו לנמל התעופה הבינלאומי ונוקובה בבירה מוסקבה, נחשף אסד למצבים שקצרו לעג וחילוקי דעות קשים בקרב הבלוגרים.

איך שאסד הגיע למוסקבה הוא התקבל על ידי סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, מה שנחשב במסורות הפוליטיות והרשמיות לבוז, במיוחד מאחר שראש המשטר הסורי הגיע עם "משלחת שרים גדולה" מממשלתו.

בין המצבים המביכים אליהם נחשף הנשיא אסד, במהלך ביקורו בקבר החייל האלמוני ברוסיה, היה השתתפותו עם החיילים הרוסים בהנחת זר על האנדרטה, בניגוד לכללי הפרוטוקול. כפי שהוא צולם שם ההוא היה נראה מאוד מבולבל.

פעילים הפיצו ברשתות החברתיות, קטעים שבהם נראה פוטין חסר מנוחה במהלך נאומו של אסד, בפגישה בין שני הצדדים.

ראוי לציין כי אסד הגיע למוסקבה ביום שלישי, 14 במרץ, בביקורו הרשמי הראשון כדי לקיים שיחות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: רוסיה טודיי