"אפשר וכמה ממנהיגי ערב יודעים את תאריך ההתקפה על הכורים באיראן"

ככל ששותפות ההגנה בין רוסיה לאיראן גדלה, גורמים במערב מצפים שמוסקבה תספק לטהרן חלק מהציוד הצבאי הטוב ביותר שלה.

בעוד שמטוס הקרב Su-35E הוא הסביר ביותר, ישנם דיווחים כי ייתכן גם שמוסקבה מנהלת משא ומתן לאספקת מערכת ההגנה האווירית S-400 לטהראן.

לפי גורמים אמריקאים, רוסיה עלולה לנטוש את האילוצים הקודמים שלה ולבסוף להחליט למכור את מערכות ההגנה האווירית ה"מתקדמות ביותר" שלה לאיראן בתמורה לכך שהיא תקבל מספר עצום של מל"טים וטילים מתוצרת איראן.

 

ה-S-400 היא מערכת טילי קרקע-אוויר ניידת שיכולה להפיל כלי טיס, כלי טיס בלתי מאוישים (מל"ט), טילי שיוט וטילים בליסטיים בשלבי הטיסה האחרונים שלהם. זהו הדור הרביעי של SAMs ארוכי הטווח של רוסיה, המופעלים גם על ידי סין, הודו וטורקיה.

=========================================================================

ד"ר סאם יוסף , כותב הציוץ לעיל אודות תאריך התקיפה הישראלית באיראן הוא : 

Founder/Author/Higher Mind Center/Ph.D.Cognitive Psychology /University Academic Researcher/Doctoral Studies College at GCU/Human Rights Activist

והוא כותב : (בידי ) מידע לא מאושר כי מספר מנהיגים מקרב מדינות ערב עודכנו על מועד המהלומה הישראלית נגד מתקני הגרעין באיראן.

===============================================================================================

 

גורמים ישראלים מאמינים שמערכות ה-S-400 יצמצמו את הסיכוי של ישראל לצאת לתקיפה פוטנציאלית נגד תוכנית הגרעין של איראן, על פי אנשים שמכירים את הנושא.

חדשות בלומברג דיווחו כי אנשים בישראל ובאמריקה שמכירים את הדיונים אמרו כי האפשרות שאיראן תרכוש את מערכות ה-S-400 תאיץ את החלטתה של ישראל לפתוח במתקפה על אתרי הגרעין של איראן.

ראוי לציין כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אמר בנוגע לתקיפה נגד איראן בוועידה ביטחונית בתל אביב בשבוע שעבר: "ככל שנמתין יותר, כך זה יהיה קשה יותר". הוא הוסיף, "חיכינו הרבה זמן. ואני יכול לומר שאעשה כל שביכולתי כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

 

הערה ברקע הכתבה ובעיקר הכותרת שלה: לא ברור למה הוכנס הציוף לתוך הכתבה על ידי האתר המפרסם . כנראה הכוונה שישראל לא תוכל להמתין עם השמדת פרוייקט הגרעין האיראני עד שיגיעו המערכות הרוסיות החדישות ביותר לאיראן מחשש שמחיר התקפה כזאת תעלה במחיר דמים יקר מדיי שיכול לסכל את כל התקיפה מלכתחילה.

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות