איראן "מברכת" את התרחבות הנוכחות הצבאית הרוסית בסוריה על חשבונה

סגן יו"ר ראשון של הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט האיראני, איברהים עזיזי, אמר כי ביקורו של ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, ברוסיה, עשוי להביא לשינויים חשובים באזור המזרח התיכון , והדגיש כי הצהרתו של בשאר אל-אסד על נכונותו להעניק לרוסיה בסיסים חדשים בסוריה היא תגובה נכונה לפעולות המערב כלפי סוריה.

אתמול, יום חמישי, 16 במרץ, ציטטה סוכנות ספוטניק את עזיזי שאמר, בתגובה לשאלה על הערכת ביקורו של אסד בסוריה, כי "בטוח שביקורו של בשאר אל-אסד ברוסיה עשוי להיות מקור לשינויים באזור. "

עזיזי הוסיף, "אסד הודיע ​​גם במהלך ביקורו ברוסיה על נכונותה של סוריה להעניק לרוסיה בסיסים חדשים ברחבי סוריה, וזו יכולה להיות תגובה יעילה לחלק מפעולות המערב, במיוחד ארצות הברית, בסוריה."

עזיזי הוסיף, "ההצהרה הזו של אסד מראה שהעולם למעשה יוצר משוואות כוח חדשות, ובאופן מסוים מסיים את עידן החד-צדדיות האמריקאית, והכרזה זו חייבת להיות חשובה ומסוכנת עבור הישראלים והמערב".

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל ביום רביעי את בשאר אל-אסד במוסקבה, לאור המאמצים המוגברים של הקרמלין להשיג פיוס בין אנקרה למשטר הסורי, ולאשרר את משקלו הדיפלומטי למרות הבידוד הדיפלומטי שרוסיה נמצאת בו עקב פלישתה לאוקראינה. 

באשר לקרמלין, ארגון תהליך פיוס בין טורקיה לסוריה, שיחסיהם החלו להידרדר מאז 2011, יראה את משקלה הדיפלומטי של מוסקבה, למרות הבידוד שהיא מתמודדת מול מדינות המערב מאז תקיפתה באוקראינה.

"אנחנו בקשר מתמיד והיחסים שלנו מתפתחים", אמר פוטין בתחילת הפגישה, ובירך על "התוצאות החשובות" שהשיגו מוסקבה והמשטר במה שהוא כינה "המאבק בטרור הבינלאומי".

בשאר אל-אסד מצדו הביע את תמיכתו במבצע הצבאי שמובילה מוסקבה באוקראינה, והדגיש כי "ביקור זה יסלול את הדרך לשלב חדש ביחסי סוריה-רוסיה בכל הרמות".

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: סוכנות טאס