בלעדי: בתקיפה בסוריה ישראל חיסלה 2 בכירים בפרוייקט הטילים המדוייקים

לפני 3 ימים , ב-12 למרץ , כך על פי מקורות זרים , תקפו מטוסי קרב ישראלים שטסו מעל שמי צפון לבנון מטרות סוריות ואיראניות בצפון סוריה, באזור מסיאף שבמחוז חמאת ובמחוז טרטוס.

לאחר התקיפות פרסם מכון המחקר הצבאי הישראלי – "עלמה" את הדיווח הבא: "ב- 12 למרץ בשעה 0715 ( שעון סוריה) בוצעה התקפה מהאויר בצפון מערב סוריה. להערכתנו התקיפה כוונה על אזור כביש 54, מערבית למציאף, המתחבר עם אזור החוף- טרטוס. תקיפה בשעת הבוקר מצביעה להערכתנו על היווצרות חלון הזדמנות אופרטיבי ספציפי לתקיפה וייתכן כי מדובר במטרה נעה הקשורה למכון 4000 של סרס".

כביש 54:

 

יומיים עברו מאז התקיפה או אז עולה לרשתות החברתיות הודעת החיזבאללה כי מפקד בשורות הכוח הצבאי שלהם נפל במשימת ג'יהאד אך הם לא פירטו היכן ובאיזה נסיבות.

 

אתר נציב.נט פנה לגורמים יודעי דבר בתוך סוריה לברר מה בדיוק עומד מאחורי האירוע בכביש 45 ומי היו המטרות ? 

תשובתם היתה מדהימה.

במכונית שעברה סיכול ממוקד ישבו 2 מפקדים בכירים העומדים בראש פרוייקט הפיתוח והייצור של טילים בליסטיים מדוייקים של איראן על אדמת סוריה.

הראשון היה מפקד בכיר בחיזבאללה – ריאצ' מוצטפא צקר , הידוע בפי מקורבים כ-"אבי פרוייקט הטילים" – ابو الصواريخ  ומומחה לייצור טילים בחיזבאללה . מוצטפא היה גר באזור הרמל בבקאע שבצפון לבנון אך פעל רבות על אדמת סוריה. עכשיו הוא בגנזי מרומים , למד, אמנם קצת מאוחר מדיי ,  שלא להתעסק עם יהודים.

מוצטפא צקר:

 

הנוסע השני במכונית המחוסלת היה, ככל הנראה , קצין איראני בכיר , סרהנאכ מומני – سرهنك مومني, בדרגת אל"מ , האחראי מטעם משמרות המהפכה על ייצור הטילים המדוייקים לפי ידע איראני בצפון סוריה.

אל"מ סרהנאכ מומני :

 

החיסול נועד לשבש ולעכב את פיתוח פרוייקט הטילים המדוייקים האיראני המיועדים הן לחיזבאללה בלבנון והן למיליציות האיראניות הפועלות על אדמת סוריה במטרה לרתק את ישראל ולהרתיעה מלתקוף את פרוייקט הגרעין האיראני.

החיסול בסוריה:

 

יש גם ידיעות על פגיעה בקצין מהנדס רוסי בכיר בתקיפות הישראליות אך לא ברור ,עד כה, אם הוא היה במכונית המחוסלת או שהיה באתר ייצור הטילים שהותקף ליד העיר מסיאף.

בניגוד למה שדווח באתר נציב.נט קודם, על מותו של הקצין הרוסי בתקיפה , ישנם הטוענים כי אכן קצין רוסי נפגע בתקיפה הישראלית והוא נלקח לבית חולים בטרטוס , אך כה טרם נודע מה עלה בגורלו. ככל הנראה הוא הועבר להמשך טיפול ברוסיה או לקבורה, תלוי במצבו.

כאמור כל המידע דלעיל מבוסס על דיווחים מתוך השטח הסורי על ידי גורמים יודעי דבר.