10 הטלפונים הניידים הנמכרים ביותר בשנת 2022

על פי הדו"ח של מכון המחקר Counterpoint, שמונה מתוך 10 הטלפונים הניידים הנמכרים ביותר בשנת 2022 שייכים לאפל.

אייפון 13 הפך לטלפון הנייד הנמכר ביותר בשוק בשנה שעברה, והטלפון הזה הצליח לצבור חמישה אחוזים מנתח השוק הכולל.

בחינת המראה של אייפון 13 לעומת 12 מראה שהשינויים לא מאוד משמעותיים. למרות זאת, מסך עם קצב ריענון של 120Hz מציע למשתמשים חוויה מרתקת יותר מבחינת תפעול חלק מאשר אייפון 12.

 

למאמרי ביקורת רבים יש דעה חיובית על סדרת מוצרי אפל זו, והסיבה העיקרית לכך היא מעבד ה-A15 החזק. עם זאת, החיסרון של האייפון 13 הוא שקשה יותר לתקן אותו. אתר iFixit דיווח כי יכולת התיקון של האייפון 13 קיבל רק חמש מתוך 10 נקודות.

תוצאות המדדים (תוכנת בדיקת חומרה וביצועי מערכת) אומרות שהאייפון 13 מהיר יותר מה-Galaxy S22 Ultra.

iPhone 13 Pro Max הוא הטלפון הנייד השני הנמכר ביותר בעולם עם נתח של 2.6% מהשוק. במקום השלישי נמצא ה-iPhone 14 Pro Max.

אייפון 14 פרו מקס צבר 1.7% נתח שוק למרות מחירו הגבוה. לטלפון הנייד הזה יש את המעבד הנייד החזק ביותר בעולם.

 

אייפון 14 פרו ופרו מקס משתמשים במעבד החדש של אפל. מעבד A16 שהוא המעבד הנייד החזק בעולם, ולמעשה, החוזק העיקרי של הטלפונים הללו בהשוואה למתחרים קשור למעבד הזה. חוץ מזה, אפל סוף סוף השתמשה ב-8 GB של זיכרון RAM במוצרים האלה.

מעבד A16 Bionic של אפל משתמש בטכנולוגיה של 4 ננו מטר ויש בו 16 מיליארד טרנזיסטורים בארכיטקטורה זו. למעבד זה יש עוצמה גבוהה בניתוח נתונים עבור בינה מלאכותית.

לשבב הזה יש שש ליבות, כולל שתי ליבות בעלות ביצועים גבוהים וארבע ליבות בעלות הספק נמוך. המעבד החדש הזה צורך כ-20% פחות אנרגיה מהמעבד הקודם של אפל בשם A15, ובמקביל, מהירות המעבד הזה גבוהה בכ-50% מהדור הקודם. טוענים שהמעבד הזה חזק יותר מכל המעבדים הניידים בעולם.

יש שלוש מצלמות בגב המוצר הזה. שוב, אנו רואים שינוי בחלק הזה, ומצלמת אפל הגיעה סוף סוף ל-12 עד 48 מגה-פיקסל. בסעיף זה, המתחרים הגיעו ל-200 מגה פיקסל.

 

האייפון החדש הזה משתמש בחיישן ראשי של 48 מגה פיקסל ובמצלמה 12 מגה פיקסל ועדשה רחבה במיוחד. אפל טוענת שמצלמות אלו מתפקדות טוב יותר בתאורה נמוכה.

במקום הרביעי, סמסונג, שהצליחה לצבור 1.6% מנתח השוק עם טלפון במחיר ממוצע. הטלפון הזה הוא Galaxy A13. המחיר הנמוך מול תכונות מתאימות גרם לטלפון הזה לצבור מעריצים רבים בשוק.

אייפון 13 פרו, אייפון 12, אייפון 14, אייפון 14 פרו ואייפון SE 2022 נמצאים במקומות החמישי עד התשיעי, בהתאמה. סמסונג גלקסי A03 נמצאת במקום העשירי.

הסיבה העיקרית לעליונות מוצרי אפל בשוק בשנה שעברה, בנוסף למיתוג של חברת אפל, היא ההספק הגבוה יותר של מעבדים ניידים מתוצרת חברה זו, מה שהגדיל את הביצועים של המוצרים החדשים של חברה זו.

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות