לקראת אופציה צבאית? מצרים צוברת תמיכה ערבית בסכסוך סכר אתיופיה

אתמול אמר שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, כי מצרים סומכת על מדינות ערב שילחצו על אתיופיה להפסיק את "השיטות החד-צדדיות" שלה בנוגע לסכר הרנסנס הגדול שבתחומה.

"המשך שיטות העבודה החד-צדדיות של אתיופיה עלול להוות סכנה גדולה למצרים, הסובלת ממחסור במים", אמר שוקרי לשרי החוץ הערבים בבירת מצרים, קהיר, וציין כי ארצו "תלויה כמעט לחלוטין במימי הנילוס".

הוא הוסיף כי ממשלת אתיופיה ממשיכה ב"נוהלים החד-צדדיים והבלתי-שיתופיים" שלה, ודחק במדינות ערב לשכנע את אדיס אבבה "לאמץ את הרצון הפוליטי הדרוש כדי לקבל את אחת הפשרות על שולחן המשא ומתן".

מאז 2011, מצרים, סודן ואתיופיה מקיימות מגעים כדי להגיע להסכמה על מילוי והפעלת הסכר, אך סבבי המשא ומתן לא הצליחו להסתיים בהסכם המקובל על הצדדים.

באוגוסט האחרון הודיעה אדיס אבבה על השלמת שלב המילוי השלישי, למרות התנגדותה הרשמית של מצרים לצעד זה, על רקע הקפאת המשא ומתן בין שני הצדדים במשך יותר משנה. (קרדיט: דפנס ערביכ)

הערה ברקע הכתבה: האם אנחנו רואים את מצרים מתחילה באיסוף תמיכה ערבית גורפת לקראת האפשרות של הפעלת אופציה צבאית לסיכול הסכר לאור סירובה העיקש של אתיופיה להתחשב בצרכי סודאן ומצרים ? 

שימו לב לרמז הבוטה בתמונה……

מצרים מסתכלת על סומליה להשפעה נוספת בים האדום ובסכסוך סכר הנילוס

קרדיט לתמונה: דפנס ערביכ