אמצעי התקשורת באיראן חוגגים על הידיעה המוכחשת מקיר לקיר של ערוץ 12

"איחוד האמירויות מקפיאה עסקה לרכישת מערכות צבאיות ישראליות "רגישות" – זאת היתה הכותרת המרכזית של החדשות אמש של ערוץ 12 הישראלית.

כתב הרשת, הפגין ביטחון וידע כאילו הידיעה אמינה ומבוססת וכבר גלש להערכות כי המשבר עם מדינות המפרץ בפתח.

לא עברו מספר שעות וכל הגורמים הנוגעים בידיעה זאת הכחישו נמרצות וטענו כי הידיעה שפורסמה חסרת ביסוס לחלוטין.

אלא שההכחשות לא הפריעו כלל לאמצע התקשורת האיראנים שהחלו לחגוג את הכישלון הדיפלומטי הנחרץ ובמיוחד לאור הסכם ההתפייסות , שכולם יודעים שאין מאחוריו כלום , בין סעודיה לאיראן שהעקבותיו יפתחו 2 המדינות מחדש את שגרירויותיהן בערי הבירה.

 

 וכך כותב אתר החדשות האיראני בשפה העברית – "נור ניוז " בנושא: 

 

כתבה על החלטת איחוד האמירויות להקפיא עסקאות לרכישת מערכות צבאיות ישראליות "רגישות וחשאיות", לאור חוסר שביעות הרצון של אבו דאבי מהצהרותיו של סמוטריץ' וממעשיו של בן גביר.

איחוד האמירויות התנערה מהשלמת עסקה לרכישת מערכות "צבאיות רגישות" מישראל, לפי מה שדווח בערוץ 12 הישראלי, ביום ראשון בערב, בשל חוסר שביעות רצון של אבו דאבי מההצהרות ומדיניותם של שרי "הדתיים" , תנועת הציונות בממשלת בנימין נתניהו.

הערוץ דיווח כי המערכות הצבאיות שאיחוד האמירויות תכננה לקנות מישראל נחשבות "מיוחדות ורגישות וכפופות לצנזורה צבאית, שכן אסור לפרסם עליהן", וקבעו כי החלטת האמירויות מגיעה בשל פעולות הממשלה בחודש וחצי האחרונים.

בכתבה נאמר כי איחוד האמירויות לא מרוצה מהתנהגותם ומהצהרותיהם של שר האוצר הישראלי, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר; כולל ההסתערות של האחרון על אל-אקצא, והצהרותיו של הראשון על טרור מתנחלים בעיירה חווארה.

וכך גדל ברווז עיתונאי קטן למימדים אזוריים מבלי שלידיעה תהיה ביסוס או אמינות כלשהי.

מי צריך אוייבים כשיש לך ערוץ מרכזי שלא בודק אמינות אלא מנסה להשליט את האג'נדה שלו בקרב תושבי ישראל ?  

אגב, התייעצתי גם עם אנליסט , מזרחן רם דרג העושה ימים ולילות במפרץ ונפגש עם בכירים באמירויות, שהתנער מכל וכל ממה שדווח בכתבה בערוץ 12 . 

המדיה מלאה הודעות הכחשה.

צריך עוד משהו כדי לשנות את האווירה ? כנראה שאת הצחנה כבר יהיה קשה להוציא.

ככה זה כשאחד מפריח אוויר חם בתוך קהל צפוף……

الإمارات وإسرائيل تتوصّلان لاتّفاق تاريخي بوساطة أمريكيّة لتطبيع العُلاقات  مُقابل وقف الأخيرة لخطّة ضم أراضٍ فلسطينيّة.. نتنياهو: إنّه “يوم تاريخي”  وأنا لم أتنازل عن قضية الضم.. والإمارات: “انتصارًا للدبلوماسيّة” و” تقدّمًا  مُهمًّا”

קרדיט לתמונה: ראי אליום