איראן- האם יש קשר להרעלת הילדות ולכתבה על ספורט עתיק?

המשטר הרקוב והמושחת שרוצח את אזרחיו שמנסים למחות ברחובות איראן, ומרעיל את בנותיו בבתי הספר, ניסה ללא הצלחה, למצוא את הדרך להסיח את דעתו של הציבור מהרעלת הילדות ואחריותו של המשטר למעשה הנפשע, ולהפתעת המולות התברר שגם הפצת שיר ההלל החדש לסולימאני, רק גרמה לעוד יותר כעס ותרעומת נגד המשטר.

בתזמון מעניין שמתחבר לידיעות מסוף השבוע שעבר, על שהמשטר "הצליח" לשים את ידו על חמישה אנשים בהם אב וביתו "שהרעילו" (באמצעות גז חנקן…!?!) את התלמידות בבתי הספר ברחבי איראן, ואנשי החוק המסורים של משטר המולות, אפילו "הצליחו" לגבות מהנערה "ווידוי" מצולם, ששודר בטלוויזיה, החליט מי שהחליט בצמרת המשטר, שצריך להראות לאזרחים הכועסים, שמשטר המולות של הרפובליקה האסלאמית, הוא ממש בעד העם ואפילו בעד המסורות העתיקות של העם האיראני, ושאנשי הדת שהורסים את איראן, הם ממש בעד ילדות איראניות קטנות, במיוחד אם הן עוסקות בספורט מסורתי…

 

אז כדי להראות לעם כמה שהמשטר "מתחבר" עם העם, החלו להפיץ היום בעיתוני איראן, את סיפורה של ילדה בת שבע וחצי, בשם זינב תגי זאדה (زینب تقی زاده = Zeinab Taghizadeh) שעוסקת בספורט הזורחנה.

אחסוך מכם את התיאורים המרגשים של האם שיחד עם כל הקהל, הזילה דמעות אושר למראה ביתה המפגינה את כישוריה, ושלכל ילדיה היא נתנה שמות של נביאי השיעה, ואחסוך מכם גם את תיאורי כתב החצר של המולות, שמספר בהתרגשות שהילדה מהעיר באפק (بافق = Bafq) [עיר קטנה של תעשייה ומכרות במחוז יזד (یزد = Yazd)] היא אחת משלוש ילדות מתחת לגיל 9 בעיר שמתאמנות בזורחנה.

 

אפשר להניח שבאיראן של המולות, כתבה כזו לא הייתה מתפרסמת סתם כך כדבר שבשגרה, ללא כוונת מכוון מטעם המשטר. וכדי שלא יהיה ספק מי מכוון את הדברים, אפשר לראות שמנהלי התודעה במשטר, בחרו שלא להשאיר את זירת תגובות הקוראים באתרי העיתונים, לתגובות "הלא נכונות" של "גורמים חתרניים", והטוקבקים לכתבה מלאים בתגובות "נכונות"…

אזכיר לכם שכבר סיפרתי לכם על ספורט הגיבורים – זורחנה (زورخانه = Zurkhaneh) ושגם נשים עוסקות בספורט העתיק, אבל אציין שבאיראן עדיין זה אינו מחזה נפוץ לראות נשים וילדות עוסקות בספורט העתיק.

עוד אציין שאין זו הפעם הראשונה שעולות כתבות בנושא בעיתונים, וכבר ב 2019 ראינו סרטונים וכתבות שדנו בכניסתן של ילדות ונשים לתחום, וביניהן כתבה על קבוצה של 15 נשים ששכרו אולם בו התאמנו יחד בזורחנה, וגם בשנת 2020 היו כתבות נוספות על נשים שנכנסות לספורט הזורחנה. אבל אציין גם שלא זכורה לי ‘כתבה מטעם’ כמו זו שניכר כי "רוח המפקד" שורה עליה (או שמא יש לומר רוחו של המנהיג העליון…)