ראש ממשלת עיראק: לאחר תלייתו של סדאם גופתו הושלכה למרחב הציבורי

ראש ממשלת עיראק לשעבר, מוסטפא אל-קדימי, הפתיע בחשיפת מיקום גופת נשיא עיראק המנוח סדאם חוסיין, שהוצא להורג ביום הראשון של עיד אל-אדחה ב-2006.

אל-קאזמי אמר בראיון עיתונאי לעיתון " אל-שרק אל-אווסט" כי ראה את גופתו של סדאם חוסיין, מושלכת בשטח הציבורי בין ביתו לביתו של נורי אל-מליכי, באזור הירוק בבירת עיראק, בגדד, לאחר שהוצא להורג על ידי השלטונות העיראקים לאחר שורה ארוכה של ישיבות משפט שעוררו מחלוקת עולמית נרחבת.

הוא אישר שבאותה עת ראה קבוצת אנשים מהמשמר האישי של סדאם מתאספת סביב הגופה, אך הוא ביקש מהם להתרחק מתוך כבוד לקדושת המת, כדבריו.

אל-קזמי הוסיף כי הורה לשומרים להביא את הגופה לביתו או לביתו של נורי אל-מליכי, כדי שהאחרון ימסור אותו בלילה לאחד השייח'ים של חמולת אל-בונאסיר (החמולה של סדאם חוסיין). , ואחר כך הוא נקבר בעיר תיכרית.

 

בהודעתו על גופת סדאם, המשיך אלקזימי, "לאחר 2012, כאשר דאעש השתלט על האזור, קברו של סדאם הוצא מתכרית, מה שהוביל להעברת הגופה למקום סודי שאיש עדיין לא מכיר, וכך גם עשו עם קברי ילדיו".

זו לא הייתה הפעם הראשונה שאל-קאזמי פגש את סדאם חוסיין המנוח. אל-קאזמי אישר כי הלך לישיבה הראשונה של משפטו של סדאם, ואמר: "הלכתי לראות את הרגע ההיסטורי, וזה היה רגע מאוד קשה בהיסטוריה של עיראק".

סדאם נקבר ללא הלוויה באולם קבלת פנים שהוא עצמו בנה בעיירה אל-אווג'ה לצד שני בניו עודאי וקוסאי ונכדו מוסטפא בפקודת אל-מאלכי.

ב-13 בדצמבר 2003, פרסם צבא ארה"ב הצהרה שבה הזכירו את השתתפותם של מאות חיילים מהדיוויזיה הראשונה, דיוויזיית הפרשים והכוחות המיוחדים, בביצוע המצור ובמעצר סדאם חוסיין. 

הצהרות

קרדיט: אוריינט ניוז     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות