יצא המרצע מהשק: קצין רוסי בכיר נהרג הבוקר בתקיפה הישראלית בסוריה

הבוקר דיווחו אמצעי תקשורת סורים כי ישראל תקפה בטילי שיוט שנורו ממטוסי קרב שטסו בשמי צפון לבנון מספר מטרות איראניות וסוריות במחוזות חמאת וטרטוס.

סוכנות החדשות בסוריה דיווח כי 2 אנשי צבא ככל הנראה איראנים, נהרגו וכי לפחות 3 אחרים נפצעו.

ככל שנוקפות השעות עוד ועוד מידע מגיע מהאזורים המותקפים. 

בדקות האחרונות נודע שמות ההרוגים ומדובר בקצין רוסי בכיר וקצין זוטר איראני ששהו במטרות שהותקפו. 

להלן שמות ההרוגים בתקיפה הישראלית הבוקר על פי מקורות סורים : סא"ל מהנדס בעל אזרחות רוסית – סרגיי בותצ'יץ , סרן מהנדס איראני רצ'איי דרוע וכן יש 3 פצועים סורים .

כידוע ישראל נוהגת לתת למטה המבצעים הרוסי בסוריה, הממוקם בשדה התעופה חמימים , שבצפון מערב המדינה, התראה קצרה מראש על מנת למנוע פגיעה באנשי צבא רוסים.

ישראל מקיימת נוהל זה באדיקות .

בתקיפה הלפני אחרונה בסוריה, אז הותקף שדה התעופה הבין לאומי של העיר חאלב בצפון סוריה והוצא משימוש וכן הותקף שדה התעופה הצבאי הסמוך – אלנירב , הנמצא בשליטה איראנית וחיזבאללה מלאה , קיבלו הרוסים התראה קצת יותר מוקדמת מהרגיל על מנת שתספיק להוציא את אנשיה מהאזור ותפסיק כל תנועה אווירית מעל מחוזות טרטוס ולטקיה , היות והמטוסים התוקפים התמקמו מעל צפון הים התיכון משם שוגרו טילי השיוט שפגעו היטב במטרות. 

ואכן לא היו לרוסים כל פגיעות , לא בנפש , לא בציוד ולא בכלי טייס.

הבוקר, ישראל, כהרגלה , העבירה התרעה מתאימה ,אך קצרה , כרגיל , לחפ"ק המבצעים הרוסי בחמיימים ומיד אחר כך בוצעה התקיפה.

ועכשיו נודע כי קצין רוסי בכיר, בדרגת סא"ל נהרג בתקיפה. לישראל לא היה כל מושג שהיתה נוכחות רוסית באחד האתרים שהותקפו.

אגב, גם לסורים לא היה מושג כי באזור המותקף נמצא אתר איראני סודי לאיחסון טילים בליסטיים מדוייקים היכולים להגיע לכל מטרה בישראל.

למעשה רוסיה הסתירה זאת מישראל ופעלה מאחורי גבה. לא שרוסיה חייבת לנו משהו , אבל מתוך הבנת ההתנהלות בשדה הקרב הרוסים יכלו להבין שהם מסכנים את אנשיהם בעצם פעילותם באתרים הפועלים לפגוע אנושות בישראל. 

ישראל ורוסיה, יגיעו ככל הנראה להסכם שקט שיוריד את האירוע הטראגי מהשולחן.

אבל עובדה אחת ברורה, רוסיה הגבירה מאוד את שיתוף הפעולה שלה עם האיראנים למרות ידיעתה שכל מטרתם היא ליצור אלטרנטיבה התקפית איראנית כלפי ישראל. 

תמונה

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות