דיווחים: ישראל תקפה הבוקר מטרות איראניות בצפון סוריה. עדכונים שוטפים

הבוקר, בסביבות השעה 07:15 , שעון סוריה , דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרישמית , סאנ"א , כי כלי טייס ישראלים שגרו טילים לעבר מטרות איראניות וסוריות במחוזות חמאת וטרטוס. לטענת הסוכנות הטילים הגיעו למטרתם מכיוון צפון לבנון.

לטענת הסוכנות , רוב הטילים יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית הסורית. לטענתם בתקיפה הישראלית נפצעו 3 חיילים סורים ונגרם לנזק בציוד.

לטענת ראש המצפה הסורי ישראל תקפה מטרות צבאיות ליד העיר מציאף בצפון סוריה וסוללות הגנה אווירית במחוז טרטוס.

ב-7 במארס האחרון, ההגנה האווירית הסורית הדפה תוקפנות אווירית ישראלית מכיוון הים התיכון, ממערב ללטקיה, כשמטרת הטילים היתה נמל התעופה הבינלאומי בחלב,מה שגרם לו נזק כללי וליציאה משרות לאחר שמסלולי ההמראה ניזוקו מהירי. 

כאז, כן הבוקר, הכוח הרוסי הפועל בסוריה קיבל התראה מוקדמת מישראל עקב קרבת המטרות לשדה התעופה ולבסיס הימי המשרתים את הכוח הרוסי.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

להלן דיווחים שוטפים מהתקיפה באזורים השונים בצפון סוריה:

*- באזור מציאף נמצאים מפעלי ייצור טילים בליסטיים מדוייקים של האיראנים וחיזבאללה. ככל הנראה הותקף , כמו בפעמים רבות בעבר, חלק ממערך ייצור זה.

*- דיווח סורי: ישראל תקפה הבוקר מחסני נשק ותחמושת איראנים בצפון סוריה.

*- יש לציין כי אזור מסיאף שהופצץ כולל את מרכז "מחקר מדעי", שהוזכר רבות בשנים האחרונות, בעיקר בכל הנוגע לשילוב מרכזים לייצור טילים ונשק כימי בפיקוח מהנדסים ומומחים איראנים. מרכז זה היה נתון לתקיפות ישראליות רבות מאז 2017.

בשנת 2018 ספג מרכז זה מכות קשות שגרמו נזק רב למחלקותיו, חודש לאחר חיסולו של מנהלו, עזיז אסבר, שעל פי דיווחים בתקשורת, נחשב לאחד השמות הבולטים בתוכנית הטילים של המשטר הסורי. 

תמונה

*- דיווח: ישראל תקפה את מרכז המחקר המדעי בעיירה תל תרמס שבאזור צאפיתא במחוז טרטוס ומחסני נשק השייכים למשמרות המהפכה האיראנים בפאתי העיר מציאף במחוז חמאת.

 

*- רמי עבד אל רחמן, מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, חשף את המטרות אותן הפציץ הצבא הישראלי בשטח סוריה.

עבד אל-רחמן אמר, בראיון טלפוני לאתר החדשות – אל-ע'ד, מקובנטרי, כי קיים מחסן של האיראנים בהרי החוף הסורי שהיווה מטרה למטוסים הישראליים, וכמו כן הותקפו סוללות הגנה אווירית, שהובילו למוות של לפחות 2 איראנים ולמספר פציעות, בנוסף לנזקים גדולים בחומר. 

הוא ציין כי אותו מקום הותקף במהלך חודש אוגוסט, בהפצצה ישראלית, שהובילה להשמדת כ-1,000 טילים שאוחסנו בו.

הוא הוסיף כי קציני צבא סוריה אינם מודעים לקיומו של מחסן זה, והדגיש כי הוא שייך למיליציות האיראניות.

*- ההפצצה הישראלית על מטרה בכפר תל תרמס באזור ספיטה ,באזור הכפרי של מחוז טרטוס ובאזור חיר עבאס הסמוכה לעיר מציאף במחוז חמאת , כוונה לכניסות למחסנים המכילים טילים של משמרות המהפכה האיראנים.

תמונה

קרדיט לתצ"א: חברת ISI

 

*- פרטים על תקיפה דומה משנת 2022 באותו אזור:

 

*- שמות ההרוגים בתקיפה הישראלית הבוקר: סא"ל מהנדס בעל אזרחות רוסית  – סרגיי בותצ'יץ , סרן מהנדס איראני רצ'איי דרוע וכן יש 3 פצועים סורים . حصيلة القصف الإسرائيلي مقتل كلاً من.. المقدم المهندس الروسي سيرغي بوتجيتس النقيب المهندس الإيراني رضائي دروغ وإصابة 3 عناصر من عصابات السفا.ح بجروح كحصيلة أولية..

*- דיווח סורי: נראה שהאזור שהופצץ על ידי ישראל הוא מתקן "ואדי אל-עיון" ליד מציאף. מתקן צבאי זה הוקם בשנת 2018 בסמוך למערך ההגנה האווירית S-400 של הצבא הרוסי במחוז חמאת ובנוסף למבנים חזקים יש בו גם רשת של מנהרות .