כך פוטר מפקד הכוחות האיראנים במזרח סוריה

לא חלפו שעות לאחר שהמל"טים הישראלים תקפו משאיות שנשאו טילים ומל"טים איראניים ומכלי דלק במעבר אל-בוקמאל- אל-קאים בגבול סוריה-עיראק מזרחית לאל-בוקמאל, עד שמפקדים ופוליטיקאים של משמרות המהפכה האיראניים פרסמו צו להדחת מי שמכונה "חאג' עסכר", מפקד המיליציות האיראניות באזור אל-בוקמאל, מתפקידו , והחזרתו לאיראן. 

הסיבות העיקריות לפיטוריו של "חאג' עסכר" מתפקידו היו בשל כישלונו לחשוף את העוסקים ברשתות וכלי תקשורת מקומיים וזרים המדליפים את תנועותיהם השוטפות של ראשי המיליציות האיראניות באזור אל-בוקמאל ובגבול סוריה – עיראק, באמצעות קטעי וידאו בלעדיים, למרות הבטחות של "חאג' עסכר" לחאג' מהדי מפקד המיליציות האיראניות בסוריה, מלפני חודשיים,  לעצור את ההדלפות הללו ולעצור כל גורם או אזרח שעומד מאחוריהן, או באמצעות תמריצים כספיים או על ידי הקמת מחסומים והתקנת מכשירי ריגול עבור המיליציות, אך כל מאמציו כשלו .

"חאג' עסכר" נחשב לשליט בפועל של מחוז אלבוכמאל מאז כניסתו לתפקידו ב-2019, ובשנים אלו פיקח על מספר עניינים צבאיים ומעקב אחר המיליציות האיראניות באלבוכמאל והמעברים הבלתי חוקיים בין סוריה ועיראק והוא גם פיקח על בניית בסיס האימאם עלי במדבר הדרומי של אלבוכמאל.

כך הלך לעולמו חג' אסכר בצעדות עין אל-פורת

קרדיט : רשתות חברתיות

 

הוא הצליח גם לאסוף בתקופה זו כספי עתק באמצעות סחר בכבשים, הברחות וסחר בסמים, בנוסף לסחר בנדל"ן עם שאר מפקדי המיליציות האיראניות והעיראקיות.

למרות הסודיות המוחלטת ש"חאג' עסכר" ניסה לשמור על תנועותיו, הצליחה רשת "עין הפרת" לאורך אותה תקופה לעקוב אחר תנועותיו, לחשוף את זהותו ולפרסם מידע מיוחד על פרויקט הקמת מפעל לייצור כימיקלים המזוהה עם "משמרות המהפכה", בנוסף לצילומי רוב המפקדות של "משמרות המהפכה" באמצעות רחפנים .

משמרות המהפכה האיראנים מיהרו למנות את מי שמכונה "חאג' עבאס" כמחליף ל"חאג' עסכר". הוא היה אחראי בעבר על קורסי הכשרה לשיגור טילים, לאחר מכן מונה לאחראי על גזרת אלסלחיה באזור הכפרי של אלבוכמאל , ולאחר מכן הוא מונה לאחראי על בסיס ההגנה האווירית בבסיס אימאם עלי 2 באזור אל-סלבי, אך ניסיונו בתפקידיו הקודמים לא יאפשרו לו להצליח במשימתו הבאה, היות ואנשי אלבוכמאל לא מוכנים להשלים עם נוכחות איראנית על אדמותיהם .

קרדיט: עין אלפרת