חה"א האמריקאי: "אוקראינה איבדה 60 מטוסים והפילה 70 מטוסים רוסים"

מאז תחילת המלחמה האוקראינית-רוסית ב-24 בפברואר 2022, אוקראינה איבדה עד כה כ-60 מטוסים, בעוד שהרוסים איבדו 70 מטוסים, כך טען מפקד חיל האוויר האמריקני באירופה.

הגנרל ג'יימס הקר אמר בסימפוזיון של האיגוד למדעי האוויר והחלל, לפני יומיים, כי לאחר כישלון חיל האוויר הרוסי להשיג עליונות אווירית בימים הראשונים של המלחמה, התמונה הפכה למשהו כמו התכתשות הדדית בין שני הצדדים.

לדברי הקר, המשמש כמפקד חילות האוויר של ארה"ב באירופה, אפריקה ופיקוד האוויר של נאט"ו, "ההצלחה הרוסית והאוקראינית בהפעלת מערכות הגנה אווירית וטילים במשולב הפכה הרבה מהמטוסים הללו לחסרי ערך".

General, James B Hecker - Commander USA Air Forces Africa - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מאד אפקטיבי

הוא גם הוסיף כי רוסיה הפילה יותר מ-60 מטוסים אוקראינים, בעוד שהאחרונה הפילה יותר מ-70 מטוסים רוסיים, כך שגם מערכות ההגנה האווירית והטילים המשולבת שלהם, במיוחד כשמדברים על מטוסים תוקפים, היו מאוד יעילות.

אמריקה סיפקה לאחרונה לקייב כמה טילים מדויקים ארוכי טווח שיכולים להרחיב קצת את טווח הפעולה של המטוסים המפציצים", אמר הקר, אבל אוקראינה עדיין צריכה לטוס נמוך כדי להסתיר את מטוסיה מטילי הקרקע-אוויר של הרוסים.

אוקראינה ביקשה מטוסי קרב אמריקאים כמו מטוסי F-16, אך הממשל של הנשיא ג'ו ביידן סירב לספק אותם למרות תמיכתם של כמה מחוקקים אמריקאים.

 

סיוע רב ערך

וושינגטון גם סיפקה לאחרונה לחיל האוויר האוקראיני פצצות מונחות מדויקות של JDAM שהרחיבו את יכולת התקיפה של אוקראינה, והייקר ציין כי הדבר יאפשר לה לפגוע במטרות מעט מעבר לטווח הנוכחי של טילי GMRLS שנורו על ידי משגרי הרקטות מדגם HIMARS.

לטילי ה-GMLRS שסיפקה בעבר אמריקה היה טווח של כ-50 מיילים, בעוד שטילי ATACMS ארוכי טווח שיש להם כיום הם בעלי טווח של כמעט 200 מיילים.

ראוי לציין שארצות הברית גם  ניסתה לתגבר את חיל האוויר האוקראיני בטילי AGM-88 HARM נגד מכ"מים, שניתן לחברם למטוסי הקרב הרוסיים שבסד"כ חיל האוויר האוקראיני . 

"היות ומערכות ההגנה האווירית של הרוסים מוצבות ברוסיה, בלארוס ובחלקים של אוקראינה שבשליטתם, ויש להן יכולת תנועה, הרי שהדבר יקשה על קייב להסתייע בחיל האוויר שלה במתקפת הנגד המתוכננת לאביב והקיץ" – כך אמר הקר.

الجيش الأوكراني: 3 دول أوروبية تنقل لأوكرانيا 70 طائرة قد تكون مرابطة في بولندا - RT Arabic

  קרדיט:  אלערביה          קרדיט לתמונה: רשת RT