דיווח: בתקיפה הישראלית על נמל התעופה בחאלב הושמד משלוח נשק איראני

חיל האוויר הישראלי תקף הבוקר (שלישי) את נמל התעופה הבינלאומי בחלב בשעה 2:07 בדיוק, מה שהוביל לנזק חומרי רב והוציא אותו משירות, כך לפי מה שדווח בסוכנות "SANA" הנאמנה למשטר הסורי.

סוכנות הידיעות הסורית – SANA דיווחה, תוך ציטוט מקור צבאי, כי התקיפה התרחשה ביום שלישי לפנות בוקר, גרמה לנזק חומרי רב, והגיעה מכיוון הים התיכון, ממערב לעיר לטקיה.

 

כלי התקשורת התומכים במשטר טענו כי נמל התעופה הבינלאומי בחלב הוא יעד מרכזי לקליטת מטוסי סיוע הומניטרי שהגיעו למדינה לאחר אסון רעידת האדמה ביום שני, 6 בפברואר.

ראוי לציין כי ישראל הגבירה ללא הרף את התקפותיה על שדות תעופה בינלאומיים בסוריה כדי לשתק את תנועת האספקה ​​האווירית שאיראן משתמשת בהן כדי לספק נשק לחיזבאללה הלבנוני ולמיליציות המזוהות  איתה, מה שתורם לחיזוק ההשפעה האיראנית באזור. 

בשיר נסראללה, חוקר במרכז ג'וסור ללימודים, אמר לרשת החדשות -Nedaa Post: "בדיוק בשעה 2:07 מטוס F-16 ישראלי, שיגר טיל  מהמרחב האווירי של הים התיכון, עבר מעל העיר לטקיה ופגע במחסנים שעל פי החשד הכילו כלי נשק. תחמושת, השייכים למשמרות המהפכה האיראנים בנמל התעופה הבינלאומי בחלב, והדבר הוביל להרס נרחב ולהפסקת פעילות שדה התעופה".

נסראללה הוסיף, "משמרות המהפכה האיראנים העבירו כלי נשק מנמל התעופה בכלי רכב שעל פי החשד הועברו לחלק אחר של העיר, אך המטוס הישראלי הצליח לתקוף אותם בתוך שדה התעופה, מה שהוביל למותם של 4 בני אדם ולפציעתם של אחד משורות הכוחות האיראניים".

 

נסראללה גם ציין כי ב-2 לחודש נצפה מטוס סיור ישראלי ,שלא יצא משמי העיר חלב מאז הגעת הסיוע ההומניטרי לעיר, כלומר לאחר אסון רעידת האדמה, שכן כמה מדינות שלחו סיוע שהגיע לנמל התעופה הבינלאומי בחאלב כדי לעזור לאנשים שנפגעו.

נסראללה ציין ואמר: "על פי המידע שהתקבל, יש הסבורים גם כי ב-2 לחודש הגיע לנמל התעופה בחאלב מטוס איראני כשהוא נושא נשק וטילי אוויר-קרקע , שמיד אחר כך הועברו למחסנים ויתר המטענים שהיו על המטוס נפרקו בתוך שדה התעופה".

ראוי לציין כי התקיפה הישראלית האחרונה על נמל התעופה הבינלאומי בחאלב הייתה ב-6 בספטמבר אשתקד בשעה 20:16 ,יום שלישי, כאשר מטוסים ישראליים פתחו בתקיפות אוויריות עם מספר טילים ששוגרו ממערב לעיר לטקיה וכוונו לעבר שדה תעופה, וגרמו נזק מהותי גדול.

קרדיט: נידאא' פוסט