אסד יפגוש את פוטין במוסקבה באמצע מרץ

ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, מתכוון לפגוש את מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, בבירת רוסיה, מוסקבה, באמצע מרץ, כך לפי העיתון הרוסי, ודומוסטי.

לפי מקורות העיתון, שציטטתו מקור בלשכת הנשיאות הרוסית, אסד ופוטין אמורים לדון ביחסים הבילטרליים ובנושא האוקראיני, וגם נושא נורמליזציה של היחסים בין דמשק לאנקרה יטופל.

העיתון מעריך שאחת ממטרות הביקור תהיה להשיג תמיכה בהתמודדות עם משבר האנרגיה והשלכות רעידת האדמה ההרסנית.

העיתון גם ציטט מומחה במועצה לעניינים בינלאומיים של רוסיה בשם "קיריל סמיונוב" שאמר שהפגישה תפתח גישות משותפות, במיוחד מאז שהחלה דמשק לקיים קשרים פעילים עם עומאן, איחוד האמירויות הערביות ומדינות ערב נוספות.

 

ב-30 בדצמבר אישר פוטין כי רוסיה מוכנה לתרום ליציבות המצב בסוריה ולשיקום, כך לפי מה שפורסם באתר הרשמי של הקרמלין.

באתר נמסר אז כי פוטין בירך את ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, לרגל השנה החדשה, והביע את נכונותה של רוסיה לסייע בייצוב המצב בסוריה.

פוטין הוסיף כי רוסיה מוכנה לתרום לייצוב המצב ולשיקום סוריה, וחידש את תמיכתו הבלתי מעורערת בראש המשטר ובריבונות, שלמות הטריטוריאלית ושלמותה הטריטוריאלית של סוריה, כפי שתיאר זאת.

ראוי לציין כי הנשיא הרוסי התערב במלחמת המשטר נגד המורדים הסורים במשך שבע שנים, ותרם למניעת נפילת משטרו באמצעות הארסנל הצבאי ופרס את כוחותיו בעשרות אתרים ובסיסים צבאיים, בעיקר בטרטוס ובחמיימים. 

المدن - بوتين يفكّ عزلة الأسد ويدعوه لحل سياسي

מקור: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: אלמדן