האם איראן ממצמצת ראשונה? הסכימה להפעיל מחדש המצלמות באתרי הגרעין

האם איראן מבחינה בכל הפעילות הצבאית ברחבי המזרח התיכון של ארה"ב ומבינה מה מאחורי ?  אין ספק שאיראן רואה הכל , הן בעצמה והן באמצעות המודיעין הרב הזורם אליה מרוסיה ומסין המבהירים לה את עוצמת ההכנות האמריקאיות לתגובה נגד פרוייקט הגרעין האיראני לאור חוסר התקדמות בהגעה לחידוש ההסכם לעצירת פרוייקט הגרעין האיראני.

האם איראן ממצמצת או שמא היא מנסה להרוויח עוד קצת זמן ולפרוץ לגרעין ? 

وكالة الطاقة الذرية: إيران تزيل 27 كاميرا من مواقع نووية | سكاي نيوز عربية

קרדיט: שידורי טלויזיה סקיי ניוז בערבית

 

מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, הודיע, עם שובו מטהראן, ביום שבת, כי איראן הסכימה להפעיל מחדש מצלמות מעקב במספר אתרי גרעין ולהגביר את קצב הבדיקות.

גרוסי הודיע ​​מוקדם יותר כי ניהל שיחות "קונסטרוקטיביות" עם בכירים איראנים בטהרן, כולל הנשיא איברהים ראיסי. 

"הגענו להסכמה להפעיל מחדש את המצלמות ומערכות הניטור", אמר הבכיר מהאו"ם לכתבים בנמל התעופה של וינה.

הוא הסביר שזה יתרחש "בקרוב מאוד" לאחר תאומים טכניים, בעוד שההצהרה המשותפת עם הארגון האיראני לאנרגיה אטומית לא הבהירה את הפרטים הללו.

הוא הוסיף כי הוסכם להגדיל במחצית את מספר הבדיקות במתקן פורדו, שם התגלו לאחרונה חלקיקי אורניום מועשרים ל-83.7 אחוז, קרוב לסף הדרוש לפיתוח פצצת אטום.

 

"זה חשוב מאוד… במיוחד בהקשר לאפשרות להחיות את תכנית הפעולה המקיפה המשותפת", הוסיף גרוסי, השם הרשמי של ההסכם על תוכנית הגרעין של איראן שנחתם ב-2015, אשר נתקע מאז נסיגת ארצות הברית ממנו באופן חד צדדי ב-2018. 

הוא הוסיף בהקשר זה, "עצרנו את החוסר במידע ואת חוסר המשכיות הידע, עכשיו אנחנו יכולים להתחיל לעבוד שוב. אלה לא רק מילים, אלא דבר מאוד מוחשי".

המשא ומתן על החייאת הסכם הגרעין תקוע מאז קיץ 2022.

המשא ומתן החל באפריל 2021 בווינה בין טהראן למדינות החסות (סין, רוסיה, בריטניה, צרפת וגרמניה), בהשתתפות עקיפה של ארצות הברית, אך הוא נתקע מאז אוגוסט 2022.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שבסיסה בוינה, מחפשת שיתוף פעולה פורה יותר עם איראן בנוגע לפעילותה הגרעינית.

ما وظيفة كاميرات الوكالة الدولية للطاقة الذرية في المنشآت النووية الإيرانية؟

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אירן ואייר