מאבקי שליטה מזויינים בין אנשי צבא סורים ממערב לדמשק

אמצעי תקשורת סורים מדווחים כי קבוצת חיילים  מדיוויזיה 4 הסורית התעמתה בבוקר יום חמישי, עם אנשי מיליציית "ההגנה הלאומית" ועצרה אותם באזור הכפרי שממערב לדמשק.

כתב רשת החדשות הסורית – "נדא פוסט" דיווח כי מספר אנשי מיליציה של "ההגנה הלאומית" הקימו מחסום חדש ליד מפקדת דיוויזיה 4 הפרוסה באזור שליד העיירה כנאכר.

הכתב הוסיף כי סיורים שיצאו ממפקדת דיויזיה 4 שבאזור הזהירו את אנשי המחסום החדש, מיד לאחר הצבתו, על הצורך להתרחק מהשטח ולעבור לשטח אחר, דבר שנדחה על הסף על ידי אנשי המחסום.

הכתב אישר כי התנהל ריב גדול בין חברי שני הצדדים, שהתפתח להתנגשות מזוינת בו ירו הצדדים אחד על השני בנשק אישי , ומיד לאחר התקרית נעצרו 3 אנשי "ההגנה הלאומית" והועברו לחקירה במפקדת הדיוויזיה שבאזור.

לדברי הכתב, מפקדי מיליציית "ההגנה הלאומית" הסורית הגיעו למחסום מיד לאחר העימותים ודרשו מאנשי דיוויזיה 4 לשחרר את החיילים העצורים, אך הם סירבו לעשות זאת, מה שהותיר מתח רב בין שני הצדדים באזור. (קרדיט: נידאא פוסט)

ההערכה כי המאבק המזויין שהתרחש היה במסגרת מאבקי שליטה על אזורים שממערב לדמשק שם עוברים קווי האספקה של סמים המגיעים ממעבדות לייצור וזיקוק סמים של חיזבאללה הן בלבנון והן בצפון סוריה בסמוך לגבול הלבנוני.

פריסת כוחות של דיוויזיה 4 ממערב לדמשק בואכה גבול הגולן עם ישראל נועדה לא רק לאבטח תנועות שיירות סמים מצפון המדינה ודרום סוריה לעבר הגבול הירדני ומשם למדינות המפרץ אלא גם אנשי הדיוויזיה, בפיקודו של האלוף מאהר אסד , הפועל בשיתוף פעולה הדוק עם האיראנים ונשמע להוראותיהם , מאפשרים לגורמי משמרות המהפכה האיראנים להציב מערכות נשק כבדות שנועדו לאיים על ישראל במקרה של תקיפה ישראלית באיראן.