חברת התקשורת השבדית אריקסון תשלם מאות מיליוני דולרים על שחיתות בעיראק

ענקית התקשורת השוודית אריקסון הודיעה כי תשלם קנס של 206.7 מיליון דולר לבית המשפט האמריקני כדי ליישב פרשת שחיתות בעיראק, לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.

הקבוצה אמרה בהצהרה שפרסמה ביום שישי בבוקר כי "אריקסון תשלם קנס בסך 206,728,848 דולר", והסבירה כי הסדר זה הוא המשך להסכם שהושג בדצמבר 2019, לפיו היא שילמה מיליארד דולר למערכת המשפט בארה"ב כדי להפסיק תביעות נגדה בפרשות שחיתות בחמש מדינות נוספות, דהיינו ג'יבוטי, סין, וייטנאם ואינדונזיה וכווית.

 

משרד המשפטים האמריקני מצידו אמר אתמול, יום חמישי, כי חברת הטלקום לא חשפה במלואה את פעילותה לאחר שסיימה הסכם תביעה דחוי ב-2019 להסדרת חקירה של שנים של אישומי שחיתות בסין, וייטנאם וג'יבוטי. .

במסגרת הסכם התביעה הנדחה, משרד המשפטים הסכים לדחות את העמדה לדין של אריקסון בשלוש שנים אם היא תשלם קנס כבד, תיישם "בקרות פנימיות קפדניות", תעמוד בחוקי ארה"ב ותשתף פעולה באופן מלא בכל חקירה מתמשכת.

 

"אריקסון הפרה את הסכם הפעולה הדחוי בכך שהפרה את תנאי ההסכם המתייחסים לשיתוף פעולה וחשיפה", אמר משרד המשפטים בהצהרה.

למרות שהפרות כאלה הן נדירות, משרד המשפטים הזהיר מספר חברות תחת מימשל הנשיא ג'ו ביידן כי הוא נוקט בפעולה נגד הפרות תאגידים ומפרים חוזרים ונשנים, לפי רויטרס.

משרד המשפטים אמר שהחברה תידרש לרצות תקופת מבחן עד יוני 2024, והסכימה להארכה של שנה עבור מעקב ציות עצמאי.

ה-DOJ אמר גם, בהתייחס להסדר 2019, כי אריקסון שילמה בעבר קנס פלילי כולל של יותר מ-520 מיליון דולר והסכימה להפעיל מעקב ציות עצמאי למשך שלוש שנים.

"ההחלטה הזו היא תזכורת ברורה להתנהלות הפסולה שהובילה להסכם התביעה הנדחה. למדנו ממנה ואנו נמצאים במסע חשוב לשינוי התרבות שלנו", אמר מנכ"ל אריקסון פורייר אקולם.

 

אריקסון חשפה בשנה שעברה כי חקירה פנימית שנערכה ב-2019 גילתה תשלומים שנועדו להונות את המכס העיראקי בתקופה שבה קבוצות מיליטנטיות כמו המדינה האסלאמית שלטו באזורים מסוימים.

החברה אמרה שהחקירה הפנימית שלה לא הגיעה למסקנה שהיא עשתה או אחראית לתשלומים כלשהם לארגון טרור כלשהו, ​​ושהחברה ממשיכה לחקור את הנושא "בשיתוף פעולה מלא עם משרד המשפטים ורשות ניירות ערך האמריקאית".

قضايا فساد في العراق تقود "إريكسون" السويدية إلى القضاء الأميركي مجددا | |  صحيفة العرب

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלערב