מחקר: פעילות גופנית עשויה להיות הטיפול העיקרי בדיכאון

מחקר חדש מגלה שפעילות גופנית עשויה להיות הטיפול העיקרי בדיכאון ובמצבים נפשיים נפוצים אחרים ולהקל על התסמינים בצורה יעילה יותר מאשר תרופות.

לפי המחקר שהוכן על ידי חוקרים מאוניברסיטת דרום אוסטרליה (UniSA) ופורסם ב- British Journal of Sports Medicine , פעילות גופנית יכולה להקל על תסמינים קלים עד בינוניים של דיכאון, חרדה ומצוקה פסיכולוגית באמצעות פעילות גופנית.

לפי המחקר שלהם, פעילות גופנית יעילה פי 1.5 מייעוץ ותרופות, והמחקר מצא עוד שפעילות גופנית במשך 12 שבועות או פחות הפחיתה ביותר את תסמיני בריאות הנפש.

"המחקר מראה שלא צריך הרבה פעילות גופנית כדי לעשות שינוי חיובי בבריאות הנפשית שלך", אומר הכותב הראשי, פיזיולוג של פעילות גופנית קלינית באוניברסיטה.

הפרעות בבריאות הנפש הן הגורם המוביל לבעיות בריאות ברחבי העולם. 

מחקרים קודמים מצאו שחולים הסובלים מדיכאון, חרדה או צורות אחרות של מצוקה פסיכולוגית עשויים להפיק תועלת מפעילות גופנית לא פחות מפסיכותרפיה או טיפול תרופתי.

"ידוע שפעילות גופנית עוזרת לשפר את הבריאות הנפשית, אבל למרות העדויות, היא לא אומצה באופן נרחב כטיפול של בחירה ראשונה", אומר סינג.

צוות המחקר חילץ את כל המחקרים המתאימים שפורסמו, לפני שנת 2022, מ-12 מאגרי מידע אלקטרוניים. בסך הכל, הם ניתחו 97 מחקרים שכללו 1,039 ניסויים עם יותר מ-128,119 משתתפים.

כאשר השוו את ההשפעות של פעילות גופנית לאלו של טיפול רגיל בכל האוכלוסייה, הם מצאו שפעילות גופנית שיפרה את הסימפטומים של דיכאון, חרדה ומצוקה פי 1.5 מאשר טיפול בשיחות או תרופות.

הכותבים מסכמים, "פעילות גופנית מועילה מאוד לשיפור סימפטומים של דיכאון, חרדה ומצוקה במגוון רחב של האוכלוסייה הבוגרת, כולל האוכלוסייה הכללית, אנשים עם הפרעות נפשיות מאובחנות ואנשים עם מחלות כרוניות."

نوبات الاكتئاب المتكررة؛ أفضل 5 طرق للوقاية - فهرس

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: פהרס