צבא ארה"ב מקבל מערכת הגנה אווירית חדשה המתחרה בכיפת ברזל הישראלית

קבלן ההגנה האמריקאי ליידוס – Leidos הודיע ​​כי הצבא האמריקני ירכוש בקרוב מערכת הגנה אווירית חדשה המיועדת ליירט טילי שיוט ולתקוף מל"טים ומטרות קטנות שלעיתים קרובות קשה ליירט.

לפי הודעה לעיתונות של החברה, המערכת החדשה, הנקראת Indirect Fire Protection Capability (IFPC) Increment 2, דומה לכיפת ברזל של ישראל ולמערכת ההגנה האווירית NASAMS האמריקאית-נורווגית.

אבות טיפוס של משגר המערכת בשם Enduring Shield מיוצרים כעת על ידי Leidos Dynetics Group בהאנטסוויל, אלבמה.

Indirect Fire Protection Capability Increment 2 – Intercep… | Flickr

קרדיט: רשתות חברתיות

 

הגנה מפני טילי שיוט ומזל"טים היא פער משמעותי ביכולות באסטרטגיית הגנה מרובדת שנועדה ליצור טבעות אבטחה סביב חיילים ונכסים ליד חזית הקרב.

הצורך בהגנה יעילה ומרובדת של נכסים צבאיים ואזרחיים כאחד ניכר כעת באוקראינה, אומרת אליזבת רוברטסון, מנהלת תוכנית ליידוס.

סקוט בורצ'רס, המהנדס הראשי של החברה בתוכנית, אמר שהצבא מתכנן לפרוס ארבעה משגרי מגן מדגם Enduring Shield לכל אתר כדי ליצור אזורי הגנה של 360 מעלות.

Ronkainen on Twitter: "The Indirect Fire Protection Capability (IFPC)  System is a mobile, ground-based weapon system designed to defeat UAS and  cruise missiles. https://t.co/Wm1bPTbPvq" / Twitter

קרדיט: רשתות חברתיות

 

בורצ'רס אמר: "אנדיורינג שילד היא מערכת ניידת בעלות נמוכה שיכולה לטפל במספר מטרות בו זמנית. הוא קל לתפעול, כולל בסביבות בהן לא נעשה שימוש ב-GPS, ומשתלב במלואו עם מערכת פיקוד קרב ההגנה האווירית והטילים המשולבת של הצבא (IBCS), המוחות מאחורי הרשת הגדולה יותר של הצבא הקובעת אילו מערכות להפעיל נגד איומים שונים. "

בורצ'רס אמר כי התכונה החשובה ביותר של המערכת החדישה היא הארכיטקטורה הפתוחה שלה, שתאפשר לצבא להוסיף טילי יירוט נוספים עם יכולות חדשות בעתיד.

רוברטסון אמרה שהצוות שלה עבר לאחרונה שלב מוכנות גדול, כאשר מבחן טיסה ראשוני מתוכנן להמשך השנה. אם הכל ילך כשורה, הצוות שלה יוכל לייצר מאות מערכות מגן Enduring לצבא.

צבא ארה"ב מקבל מערכת הגנה אווירית חדשה

קרדיט: דפנס ערביכ     קרדיט לתמונה: צבא ארה"ב