בלעדי: הכנות איראניות לתקיפת ישראל משטח סוריה בתגובה לתקיפות באיראן

זה לא סוד שאיראן זוממת להגיב על תקיפות ישראל, כטענתה , על מתקנים מצבאיים בלב שטח מדינתה.

איראן, החוטפת, ללא הרף מהלומות מכאיבות מישראל , כך על פי מקורות זרים , החליטה, גם בדרג הבכיר ביותר להגיב נגד ישראל , וכרגע היא נמצאת בשלב הכנת האופציות.

האופציות שבידי איראן הן רבות ומגוונות , והיא אינה מתכוונת להצטמצם בתגובות משטח איראן היישר לשטח ישראל. היא בונה אופציות בכל רחבי המזרח התיכון ושטח מדינות כמו תימן , סוריה, עיראק הן רק חלק מהאופציות הפתוחות בפניה.

בכתבה זאת, המסתמכת על מידע שהגיע למערכת אתר נציב.נט , נתרכז כרגע במקום אחד ובאתר אחד , שעל פי מה שהגיע מהשטח מהווה את אחת האופציות האיראניות ממנה תשוגר המהלומה ה"מכאיבה ביותר" , כדבריהם, נגד ישראל.

מדובר באזור הכפרי של מחוז חומס בשטח סוריה,ליד עיר המחוז תדמור , על הכביש הבינלאומי , שם ממוקם ג'בל אל-אבתר – جبل الأبتر.

 

אזור זה, שבעבר היה בשליטת צבא סוריה והכוח רוסי החונה על אדמתה , נמצא כרגע בשליטה מלאה של משמרות המהפכה האיראנים וחיזבאללה.

לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה הסיגו הרוסים את כוחותיהם מהאזור  והאיראנים תפסו את מקומם תוך דחיקת הכוחות הסורים החלשים.

על פי מידע שמגיע מהאזור האיראנים בנו שם מפקדות צבאיות וחפרו באדמת ההר מחסן טילים בליסטיים לטווח בינוני היכולים להגיע למטרות בשטח ישראל. 

כמו כן הקימו האיראנים במקום מפעל לייצור טילים ומל"טים החפור כולו מתחת לאדמה. האיראנים גם הביאו למקום מספר מל"טים , המוערך ביותר מ-10 כלי טייס העומדים לרשות המיליציות האיראניות הפרושות באזור . 

המפקד על אתר זה הינו חאג' כמיל אל-איראני, המשמש גם כמפקד המיליציות האיראניות בסוריה, ופרטיו נחשפו כבר בעבר.

האיראנים אף מינו קצין בכיר מהמודיעין הסורי , אחמד עלי אל-ח'נסה, כאחראי על השמירה החיצונית והגנה על המתחמים הצבאיים שלהם.

אל"מ עלי אלחנסה:

 

יש לציין כי האתר ידוע ומוכר לישראל שאף תקפה אותו בעבר אך לטענת האיראנים כמעט ולא נגרם לו נזק כי הוא מבוצר היטב ונמצא עמוק מתחת לאדמה הסלעית הקשה שבאזור.

מתחת לאתרים האיראנים נבנו גם רשת מנהרות רחבה ועניפה המאפשרת למשאיות גדולות לנוע בתוכה בחופשיות.

 

רשת המנהרות נבנתה כמקובל בתכנון האיראני של מפעלי טילים שהוקמו בדומה לאלו שעל אדמת איראן.

מקורות יודעי דבר אף ידעו להגיד כי איראן לא מאפשרת לצבא הסורי להכנס למתחמים שלה באזור זה ואפילו לאנשי חיזבאללה הלא מורשים או המיליציות הנאמנות לאיראן הפרושות באזור, אסורה הכניסה.

איראן שומרת על רמת אבטחה גבוהה ביותר בכל מה שקשור במתחמי אזור זה. 

السیطرة على طریق "تدمر – دمشق".. استراتیجیة الجیش السوری فی تأمین عمق  البادیة +صور- الأخبار دولیة - وکالة تسنیم الدولیة للأنباء | وکالة تسنیم  الدولیة للأنباء