ישראל פיזרה כרוזי אזהרה מעל בסיס צבאי בגולן הסורי

הבוקר, יום רביעי, 1 במרץ, השליכו מזל"טים ישראלים כרוזים בדרום סוריה, המזהירים את אנשי כוחות המשטר הסורי מהמשך נוכחותו של חיזבאללה הלבנוני בגבול מול ישראל.

על פי מידע שמסרו מקורות יודעי דבר לאתר "i24news" הישראלי, בכרוזים שהושלכו בדרום סוריה נכתב כי "לא נקבל את המשך נוכחותו של חיזבאללה בבסיס בתל אל-חארה והמשיך שיתוף הפעולה הסורי איתם בכל דרך. חיזבאללה ממשיך לשלוח את זרועותיו באזור, ונוכחותו מביאה אסון והרס, וחיילי צבא סוריה יהיו הראשונים להיפגע".

ראוי לציין כי בסיס תל אל-חארה ממוקם בנפת דרעא, וזה תל אסטרטגי בדרום המדינה.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

ביום שישי, 24 בפברואר, הודיעה הטלוויזיה הממלכתית האיראנית כי איראן תספק לצבא המשטר טילי קרקע-אוויר, כדי לסייע לו בחיזוק ההגנה האווירית מול תקיפות אוויריות חוזרות ונשנות של ישראל.

השידור הממלכתי האיראני אמר כי צבא המשטר צריך לבנות מחדש את רשת ההגנה האווירית שלו והוא מבקש פצצות מדויקות עבור מטוסי הקרב שלו.

האיראנים הוסיפו כי רק חלקים מהסכם הגנה שנחתם לאחרונה עם המשטר מתפרסמים ברבים.

סביר להניח שאיראן תספק למשטר הסורי מכ"מים וטילי הגנה אווירית, כמו מערכת חורדד 15, לחיזוק ההגנה האווירית שלו.

בחודשים האחרונים הגבירה ישראל את תקיפותיה על בסיסים צבאיים ושדות תעופה במטרה לשבש את השימוש הגובר של איראן בקווי אספקה ​​אוויריים כדי לספק נשק לבעלות בריתה בסוריה ובלבנון, כולל "חיזבאללה" הלבנוני, בעוד מומחים טוענים שהתקיפות נועדו להאט את ההתבססות של איראן בסוריה.

תמונה

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות