גם צבא סוריה החופשי גונב את הסיוע ההומניטרי לנפגעי הרעש

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם האשים את חברי החטיבות אל-חמזה, סולטן מוראד ואל-עמאשט שבצפון סוריה בגניבת חומרי סיוע וחומרים הומניטריים שנכנסו לאזור דרך מעברי הגבול .

המצפה הסורי דיווח, באמצעות מקורות לא מזוהים, כי "סיוע הומניטרי לא הגיע ולא חולק לאנשים שנפגעו ברעידת האדמה, במיוחד מהמיעוט הכורדי, לאור חוסר תיפקודם של ארגונים הומניטריים וזכויות אדם באזור."

דיוויזיית חמזאה, דיוויזיית סולטן מוראד ודיוויזיית אל-אמשאת הן פלגים חמושים הפועלים באזורי האופוזיציה הסורית בצפון המדינה.

המצפה הסורי פרסם פנייה להנהגה הכורדית באזור הכפרי של עפרין, ולכל הגורמים הנוגעים בדבר (…) להתערב מיד, להפסיק את ההפרות נגד תושבי האזור, ולתת חשיבות לקול האנושי לאור האסון ההומניטרי שפקד את האזור".

ברעידת האדמה נהרגו יותר מ-4,000 בני אדם בסוריה, שם נפגעו קשות האזורים הצפוניים שבשליטת האופוזיציה וקרוב לגבול עם טורקיה.

המצפה קורא ל"מסירת הסיוע ההומניטרי שנכנס לאזורים המוכים למי שמגיע לו, ולהימנע מפוליטיזציה (…) ולהיות אנושי לאור האסון".

ביום שישי הצהיר מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי הסיוע שהגיע לאחר רעידת האדמה ב-6 בפברואר היה בכמויות גדולות, והיה די לספק סיוע לנפגעים, אך "המציאות בשטח שונה לחלוטין. "

המרכז ציין כי "אנשים רבים המתגוררים באטמה וג'אנדירס הלכו למחנות ונרשמו כמי שנפגעו כדי לקבל סיוע, בגלל חמדנות ותאוות בצע".

כזכור, אמצעי תקשורת סורים דיווחו גם על תופעות נרחבות של גניבת הסיוע ההומניטרי שהגיע לאזורים שבשליטת משטר אסד.

الكثير من المباني في شمال غرب سوريا تعرضت للتدمير نتيجة الزلزال

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות