מפקד חיל האוויר האיראני מאיים על ארה"ב ואירופה ולא שוכח את ישראל

מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה האיראניים, האלוף חאג'יזדה, מאיים על ארצות הברית של אמריקה, ומודיע על כניסתו לשירות מבצעי של טיל השיוט "פאווה", בעל טווח של 1,650 קילומטרים.

 

מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה האיראניים, תא"ל אמיר עלי חאג'יזדה, אמר כי איראן מסוגלת לתקוף ספינות מלחמה אמריקאיות ממרחק של אלפיים קילומטרים, והסביר כי מטווח זה גם האירופים חייבים  לשמור על עצמם.

תא"ל חאג'יזדה אמר בראיון לטלוויזיה האיראנית, ביום שישי בערב, על מאפייני הטיל ההיפרסוני האיראני, שלטיל זה יש מנוע שנדלק כשהוא מתקרב למרחק של 400 עד 500 ק"מ מהמטרה, וכי מערכות הטיל מאפשרות לו לתקוף כל נקודה שהוא רוצה, ושמהירותו עולה על 13 מאך (מהירות הקול).

תא"ל חאג'יזדה חשף גם כי טיל השיוט "פאווה" נכנס לשירות ומגיע לטווח של 1,650 ק"מ, והטלוויזיה האיראנית שידרה תמונות של מעוף הטיל הזה כשהו משמיד את המטרה אליה הוא שוגר. 

תא"ל חאג'יזדה ציין כי קריאת שם לטיל זה באה על שם החללים שנרצחו במחוז כורדיסטן האיראני. בהתייחסו לטווח של הטיל הזה, תא"ל חאג'יזדה אמר: "זה לא צריך הסבר, ואחרים הם שצריכים לדאוג".

חאג'יזדה המשיך ואמר: "במהלך השנה-שנתיים הקרובות יהיו לנו פריצות דרך משמעותיות ואתם תשמעו חדשות טובות בתחום הזה".

ובתחילת החודש חשף חיל האוויר האיראני היום, שלישי, בסיס אווירי תת קרקעי בשם "עוקאב 44", הכולל מטוסי קרב המצוידים בטילי שיוט ארוכי טווח.

IRAN AIR FORCE (2021) - YouTube

 

קרדיט: אתר החדשות האיראני בשפה העברית – נור ניוז