דו"ח מודיעין אמריקאי: נגיף הקורונה דלף ממעבדה

דו"ח מודיעיני מסווג של ארה"ב הגיע למסקנה כי נגיף הקורונה דלף ממעבדת ווהאן בסין, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל, היום, יום ראשון.

עם זאת, הדו"ח שהוכן על ידי משרד האנרגיה, ועותק שלו נמסר  לבית הלבן ולקונגרס, שלל את האפשרות כי דליפת נגיף הקורונה הייתה תוצאה של תוכנית צבאית סינית.

הדו"ח החדש שופך אור על האופן שבו סוכנויות הביון של ארה"ב הגיעו להערכות שונות לגבי מקור המגיפה. בעוד שה-FBI ראה שהנגיף דלף ממעבדה, שירות הביון הלאומי ציין שהנגיף הועבר לבני אדם באופן טבעי.

ארגון הבריאות העולמי הדגיש בסוף 2022 כי ההשערה שמקור הנגיף היה מלאכותי היא הכי פחות סבירה.

נציגת הארגון ברוסיה, מליטה ווינוביץ', אמרה ב-22 בנובמבר כי זוהו 4 השערות לגבי מקור הקורונה.

"אף וירולוג אחד לא היה עושה את זה"

היא גם הסבירה שאחת מההשערות הללו נוגעת לאפשרות שהנגיף דלף מכמה מעבדות מחקר, אבל זה היה הכי פחות סביר.

היא הוסיפה, "למען האמת, אני לא מאמינה במקור המלאכותי של הנגיף", והמשיכה: "אף וירולוג אחד ברחבי העולם לא יעשה את זה, כי הוא מבין שאי אפשר לשלוט בנגיף כזה".

שקלול אמריקאי.. וביקורת סינית

ראוי לציין כי דו"ח של הסנאט האמריקני הגיע למסקנה כי נגיף הקוביד-19 ככל הנראה דלף מהמעבדה לאוויר החופשי כתוצאה מתאונה הקשורה למחקר.

בעוד שסין מתחה ביקורת על הדו"ח, ואמרה שפוליטיקאים אמריקאים מנסחים מחדש את התיאוריה של דליפה ממעבדה כדי להכפיש את בייג'ינג תוך התעלמות מהעובדות.

סין גם מעריכה כי "פעולות כאלה מונעות מחוסר תום לב, וזה רק יעכב ממחקר מבוסס מידע מדעי ויערער את שיתוף הפעולה הבינלאומי למלחמה בקוביד-19".

تقرير استخباراتي أمريكي يرجح تسرب فيروس كورونا من مختبر ووهان في الصين -  YouTube

קרדיט: אלערביה ואלג'זירה