מל"טים חמושים תקפו מחסני צנטרפוגות מתקדמות מצפון לטהרן. עדכונים

 

בסביבות שעה 23:00 של יום חמישי החלו אמצעי תקשורת שונים באיראן לדווח על שמיעת 2 התפוצצויות חזקות בפאתי העיר קאראג' שמצפון לטהרן . מיד לאחר מכן החלו להישמע קולות ירי רציפים ממערכות ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיראנים המוצבים באזור.

 

דקות לאחר מכן הודיעו משמרות המהפכה כי מדובר בתרגיל של מערך המסוקים של כוחות הבסיג' האיראנים.

תמונה

אך רוב הדיווחים מתייחסים לאפשרות שבוצעו תקיפות על 2 אתרים צבאיים הנמצאים באזור על ידי מל"טים חמושים.

האצבע המאשימה מופנית כמובן לעבר ישראל וארה"ב.

העיר קאראג':

דיווחים אחרים באיראן ידעו לספר ש-2 מחסנים באתרים צבאיים שליד העיר קאראג' , בהם הוחסנו צנטרפוגות מתקדמות מדגם IR6 , נפגעו והושמדו על ידי מל"טים מתאבדים.

כמו כן פורסמו ידיעות על התקיפה בכפר קונדר, בו נמצא מרכז מחסן הצנטריפוגות IR6. לפי ידיעה זו, התקיפה הצליחה והמרכז נהרס.

האתר שהותקף:

תמונה

תמונה

 

להלן דיווחים שוטפים מאזור הפיצוצים: 

*- כזכור לפני מספר שבועות הותקף אתר לייצור מל"טים מתאבדים באיספהאן שבאיראן על ידי מל"טים חמושים וגם אז הופנתה האצבע המאשימה לעבר ישראל וזאת לאחר שארה"ב פרסמה הודעה פומבית לפיה היא לא זאת שביצעה את התקיפה הזאת . 

*- דיווח: תקיפות אוויריות של מל"טים ממקור לא ידוע כוונו לאתרים רגישים של משמר המהפכה האיראני בטהרן.

*- דיווח: חדשות על הפצצת מרכזי תחמושת בפרברי העיר קאראג' שבאיראן על ידי מל"טים, ובחדשות המקומיות דווח כי שני פיצוצים נשמעו בבנייני משמרות המהפכה, ואמבולנסים הגיעו למקום.

*- סוכנות הידיעות האיראנית – "תסנים", המזוהה עם משמרות המהפכה, דיווחה, בציטוט מקור יודע דבר, כי קולות הפיצוצים סביב העיא קראג' קשורים לתרגול כוחות הבסיג'  במחנה האימונים שהיד מוטהארי ולפיצוצי נפצים במהלך אימונים המתבצעים "באופן שגרתי".

*- דיווח: "בתקיפת הלילה, הותקף אתר בכפר קנדרבה – کندربه, מרכז הצנטריפוגות IR6. תקיפה זו הצליחה ומרכז זה נהרס. קנדארבה הוא כפר הנמצא  24 ק"מ מהעיר קראג'.התקיפה החלה בסביבות השעה 23:00 ביום חמישי: ובעיר קאראג' נשמעו לאחר מכן מספר פיצוצים……

*- רשת אלערביה מדווחת כי "על פי מקורות איראנים מזל"ט תקף הערב מכונית ליד פארק אזמיה בקאראג. עדיין לא ברור בחיי מי ניסו להתנקש.