תקיפת ישראל על דמשק כוונה לפגישה חשאית של משמרות המהפכה

לאחר שהבירה דמשק, הותקפה , במוצאי שבת, על ידי ישראל  בפעם השנייה מאז תחילת השנה החדשה, 2023, מקורות מודיעיניים חשפו את מטרת התקיפה ההיא.

גורם "ממשלתי" יודע דבר דיווח כי התקיפות הישראליות כוונו לפגישה חשאית שהשתתפו בה מומחים טכניים משורות משמרות המהפכה עם מהנדסים מצבא סוריה, כדי לדון בתוכנית לייצור מל"טים וטילים מונחים, המנוהלת על ידי משמרות המהפכה האיראנים – כך דיווחה סוכנות רויטרס היום, יום רביעי.

עם זאת, המקור הבהיר כי תקיפות אלו לא הובילו למותו של כל מומחה איראני בכיר.

תכנית חשאית לייצור טילים

בנוסף, ציין המקור כי התקיפות כוונו למרכז שבו נהגו להיפגש באופן קבוע וכן לדירת מגורים, מה שהוביל להריגתו של מהנדס סורי ובכיר איראני נוסף.

גורם אחר אישר כי אחד ההרוגים היה מהנדס אזרחי בצבא המשטר, שעבד ב"מרכז למחקרים מדעיים " בכפר סוסה, שבמדינות המערב רואים בו מוסד צבאי העוסק בייצור נשק כימי.

מקור ביטחוני אחר חשף כי מהנדס משורות משמרות המהפכה האיראנים, המעורבים בתוכנית הטילים האיראנית, נפצע קשה והועבר לקבלת טיפול בבית חולים בטהרן, בעוד שניים נוספים נפצעו באורח בינוני.

מקור מודיעיני אזורי המכיר את הנושא ציין כי התקיפות כוונו לחלק מאתרי התוכנית החשאית לייצור טילים המנוהלים על ידי משמרות המהפכה בסוריה.

בנוסף, מקור אחר ציין כי התקיפות כוונו נגד בכירים איראנים ואנשי חיזבאללה הלבנוני.

היכן נהרג עימאד מוגניה

ראוי לציין כי הבניין שנפגע בדמשק ביום ראשון האחרון ממוקם בשכונת כפר סוסה המאובטחת, בה מוצבים אנשי שירותי ביטחון איראניים רבים, וכן מרכז תרבות איראני, כך לדברי תושבי האזור.

באזור הפגיעה ,נפגע בעבר אחד המפקדים הבולטים של חיזבאללה, עימאד מוגניה, שנהרג באותה שכונה ב-2008, בפיצוץ מסתורי.

ראוי לציין שישראל ביצעה מאות תקיפות על אתרים צבאיים בשטח סוריה במהלך השנים האחרונות, אך מיעטה ליטול אחריות על ביצוען.

עם זאת, כל ממשלות ישראל לדורותיהם אישרו שלא יסכימו עם נוכחות איראנית ליד גבולותיה, מה שמהווה איום על ביטחונה.

תמונה

קרדיט: אלערביה