מילה על קפה ומאפה – סיפור קטן על מקום קטן ביפן רחוקה

היום נספר לכם סיפור קטן על מקום קטן שמוקדש לפינה בשכונה המזרח תיכונית.

בעולם שהפך לכפר גלובלי, מהגרים ממקומות שונים מביאים איתם לכל מקום אליו הם מגיעים את תרבותם, כולל טעמים וריחות מארץ מוצאם. וכך אנו יכולים למצוא מקומות כמו ‘צ’יינה טאון’ בהם אזורים שלמים הנמצאים בעיר זו או אחרת, שלוקחים אותנו לתרבות אחרת מארץ רחוקה, על שלל המראות, הצלילים, הריחות והטעמים, ולפעמים זה יכול להיות מקום אחד כמו בית קפה קטן, שנראה כנטע זר בסביבתו.

אנו רגילים לראות בכל בעולם מסעדות הודיות, סיניות, וייטנאמיות, תאילנדיות, יפניות, קוריאניות, צרפתיות, איטלקיות, וכמובן גם מסעדות ישראליות, לבנונית, מרוקאיות, וממדינות נוספות מהמזרח התיכון.

אבל היום לא נדבר על כל הדברים המוכרים שאנו כבר מצפים למצוא בכל עיר מערבית אליה אנו מגיעים, אלא על בית קפה קטן, עם לא יותר מעשרה מקומות ישיבה, ובקיץ מקום לעוד שישה שולחנות בחצר, שנמצא בחצר בית בשכונת דאיקאניאמה (代官山 = Daikanyama) הטרנדית, ברובע שיבויה (渋谷区 = Shibuya) שבטוקיו.

בניגוד לכל בתי הקפה, בתי התה, המסעדות, וחנויות האופנה הרבות בשכונה, בבית הקפה המדובר לא תמצאו שלטים גדולים וצבעוניים המפרסמים את המקום, ובקלות אפשר לפספס את שלט העץ הקטן שבכניסה מהרחוב לחצר, עליו כתוב באנגלית Coffee & Cake, Mocha Coffee או את הלוחות השחורים עם התפריט המושענים בשעות הפתיחה, על גדר החצר (לכן בעלת הבית מניחה גם שלט על ספסל הרחוב שליד שער החצר) ובפתח בית הקפה תמצאו שלט פשוט ונקי, עליו כתוב בערבית قهوة يمنية (קפה תימני) ובאנגלית = Mocha Coffee ובשורה נוספת נכתב: The original mocha from Yemen

בית הקפה המדובר, נפתח בשנת 2011 ע"י מאיקו מיאקה (三宅麻衣子 = Maiko Miyake) כשחזרה ליפן לאחר שנתיים בהן גרה בצנעא שבתימן עם בעלה (לשעבר) התימני, ומאז מושך המקום קהל לקוחות מקומי נאמן וקהל מזדמן של תיירים ואנשי עסקים, כולל ממדינות המפרץ המגיעים לטוקיו, וחלקם באים אליו במיוחד.

בתפריט תוכלו למצוא סוגי קפה תימני שונים, סוגי תה ערבי (אבל לא תה יפני…) עוגות ועוגיות מתימן וממדינות המפרץ וגם מגוון בקלאווה, וכמובן סוגי תמרים שונים, ותוכלו גם לקנות פולי קפה תימני, תמרים, דבש תימני, ואפילו קטורת מתימן ומעומאן.

מאז שנפתח, זכה בית הקפה לכתבות ואזכורים רבים, הן באתרי הטיולים (כולל אזכור ב Condé Nast Traveler) ואפילו כתבה מפרגנת באתר Sprudge המוקדש לקפה.

אז אם אתם מגיעים לטוקיו, ותרצו קפה ומאפה איכותיים, עם טעמים מהשכונה המזרח תיכונית, תוכלו להיכנס לקפה הקטן, ולהגיד לבעלת הבית שאני שלחתי אתכם 🙂

Where to Eat in Daikanyama | byFood

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונה: BY FOOD