כטב"מים סיניים משתתפים במאמץ המלחמתי של רוסיה באוקראינה

יצוא המל"טים החכמים הסיניים לרוסיה ממשיך לפגוע קשות בכוחות האוקראינים, למרות הסנקציות המערביות, על פי גורמי ביטחון ואנליסטים מערביים ונתוני מכס שראו אנשי מערכת בוול סטריט ג'ורנל .

העיתון ציין כי כמה מל"טים מסחריים הגיעו לכוחות הרוסיים בקווי החזית באוקראינה ממפיצים רוסים שקנו אותם מחברת שנזן שבסיסה בסין, על פי רישומי המכס, בעוד שאחרים מועברים דרך איחוד האמירויות הערביות.

העיתון הוסיף כי הפריסה הרציפה שלמל"טים סיניים ע"י הרוסים  בשדה הקרב מראה כיצד צבאה הצליח להפיק תועלת ממרכיבים חשובים שהשיגו מחוץ למדינה, למרות הלחץ המערבי רחב היקף שמטרתו להגביל את יכולתה של מוסקבה להמשיך במלחמה.

הפנטגון חושש שהמל"טים הללו לא רק מתדלקים את מאמץ המלחמה הרוסי, אלא גם מאפשרים לסין לאסוף מידע מודיעיני חיוני משדה הקרב שיכול לשפר את ההכנות של בייג'ינג לכל מלחמה עתידית.

"בעוד שסין עוקבת אחר השימוש בכטב"מים בסביבת לחימה, היא משיגה רק נתונים", ציטט העיתון גורם ביטחוני בכיר אמריקאי. 

הוא הוסיף כי הם "מסוגלים לראות טקטיקות, טכנולוגיות ופעולות, כולל איך מל"טים מגיבים להתקפות של לוחמת סייבר".

רחפני quadcopter של סין הדאיגו את הפנטגון מאז תחילת המלחמה באוקראינה. 

קרדיט: ויקיפדיה

סוג כלי טייס זה, המשמש למטרות אזרחיות וצבאיות כאחד, נרכש לרוב על ידי צדדים שלישיים ולאחר מכן נשלח מסין למדינות אחרות.

ארצות הברית ובעלות בריתה הטילו סנקציות גורפות חסרות תקדים על רוסיה, ואסרו על יבוא אנרגיה ממנה, תוך מתן סיוע צבאי והומניטרי של מיליארדי דולרים לאוקראינה.

ארצות הברית הזהירה שוב ושוב את סין כי יהיו השלכות אם היא תסייע לרוסיה לעקוף את הסנקציות שהוטלו עליה בשל פלישתה לאוקראינה.

الصين "تغرق" الشرق الأوسط بالطائرات المسيرة - YouTube

קרדיט: אלחורה      קרדיט לתמונה: אלערביה