בלומברג: סעודיה וישראל במאמץ להגביר את השת"פ הצבאי והמודיעיני ביניהן

ממשלת ישראל החדשה בראשות בנימין נתניהו הגבירה את השיחות עם סעודיה במטרה לפתח קשרים צבאיים ומודיעיניים הדוקים יותר לאור החששות הגוברים מאיראן, לפי בלומברג .

הסוכנות ציטטה שישה אנשים שמכירים את הדיונים, שביקשו לא להזדהות מכיוון שהשיחות היו פרטיות, לפיהם בכירים משתי המדינות ערכו פגישות לפני הישיבה האחרונה של מועצת שיתוף הפעולה בין ארה"ב למפרץ בנושא הגנה וביטחון שהתקיימה בריאד.

שלושה אנשים אמרו שצפויות שיחות נוספות בפראג שיתקיימו במקביל לוועידת הביטחון של מינכן, שהחלה ביום שישי.

הסוכנות הצהירה כי השיחות בין ערב הסעודית לישראל נערכות בתמיכת ארצות הברית.

משרד ראש ממשלת ישראל ומשרד החוץ סירבו להגיב, וכך גם משרד החוץ הסעודי.

 

דובר מחלקת המדינה ביקש להתייעץ עם ממשלות סעודיה וישראל לקבלת מידע על השיחות האחרונות ביניהן, אך הוסיף כי וושינגטון תומכת ב"בניית קשרים בין שותפים אזוריים כחיוניים לשגשוג, לשלום וליציבות של האזור".

על המאמץ הסעודי להשיג התחייבויות ביטחוניות וצבאיות חדשות מארה"ב כמחיר לנורמליזציה עם ישראל, אמר הדובר כי וושינגטון "עובדת עם שותפים סעודיים לקידום סדרי עדיפויות משותפים שיגבירו את היציבות, השגשוג במזרח התיכון."

סגנית עוזרת שר ההגנה של ארה"ב למזרח התיכון, דנה סטרול, אמרה בדבריה בריאד ביום שני: "אנחנו מאמינים ששילוב אזורים אחרים והתחלת הישיבה בשולחן אחד עם ישראל זה אינטרס ליציבות ולביטחון באזור".

בינואר האחרון הודיעה משרדו של נתניהו כי שוחח עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן הזדמנויות להשיג פריצת דרך דיפלומטית עם סעודיה.

למרות היעדר היחסים הרשמיים, סעודיה הסכימה ב-2020 לאפשר לטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות לעבור במרחב האווירי שלה.

إسرائيل" تكثف محادثاتها مع السعودية لمجابهة إيران - سما الإخبارية

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: סמאא' אלאיחברייה