בריטניה לאו"ם: איראן מבריחה טילים שהחות'ים תוקפים בהם את ערב הסעודית

ממשלת בריטניה הודיעה, ביום שני, כי הציגה לאו"ם את הנשק שהגיע מאיראן ונתפס על ידי הצי הבריטי כראיה להפרה של החלטת מועצת הביטחון על ידי משמרות המהפכה האיראנים, על פי דובר רדיו "קול אמריקה" בשפה הפרסית.

בהודעה הוסיפו כי ממשלת בריטניה התייחסה לשתי תפיסות של כלי נשק איראניים, שכללו טילי קרקע-אוויר ומנועי טילי שיוט, במים בינלאומיים בדרום איראן בתחילת 2022, ורואה בכך הפרה של החלטות 2231 ו-2140 שאושרו על ידי מועצת הביטחון ב-2015.

על פי ההצהרה, בין כלי הנשק שנתפסו היה מל"ט שנועד לבצע סיורים, ולאחר פענוח הזיכרון הפנימי שלו על ידי משרד ההגנה הבריטי, נמצא כי ביצע 22 טיסות ניסוי ממפקדת חיל האוויר של משמרות המהפכה האיראנים, ממערב לטהרן.

 

בריטניה ציינה עוד כי המל"ט הנ"ל היה חלק ממשלוח של טילי קרקע-אוויר וחלקי טילי שיוט איראנים שנועדו לתקיפת מטרות יבשתיות, והדגישה כי עדויות אלו מצביעות על קשר ישיר בין טהראן להברחת מערכות טילים המשמשות את החות'ים לתקיפת ערב הסעודית ואיחוד האמירויות.

בנוסף להצהרה זו, צוין כי כלי נשק אלו הוצגו בפני נציגי האו"ם האחראים למעקב אחר המלחמה בתימן ופעילותה הגרעינית של איראן.

בנושא זה, הוסיף שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, ואמר כי ארצו מחויבת לציית לחוקים הבינלאומיים ולהתעמת עם פעילויות איראן המפרות את החלטות מועצת הביטחון ומאיימות על שלום העולם.

כפי שאמר שר המדינה של בריטניה לענייני המזרח התיכון, לורד טאריק אחמד, "ההתפשטות הפזיזה והתנהגותה מערערת היציבות של איראן נחשפו שוב לעולם".

הוא הצהיר כי תמיכתה של איראן בחות'ים וההפרה המתמשכת של אמברגו הנשק שהוטל על מיליצייה זאת, הביאו להתפשטות הסכסוכים והחלישו את מאמצי האו"ם לכונן שלום בתימן.

קרדיט: אלערביה