מפקד נאט"ו: אוקראינה משתמשת בתחמושת יותר ממה שנאט"ו יכולה לייצר

על רקע המשך הקרבות בין רוסיה לאוקראינה, וכניסתה לשנה השנייה, כשהמערב ממשיך את תמיכתו הצבאית בקייב, הזהיר מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, כי הכוחות האוקראינים צורכים כמות גדולה בהרבה של תחמושת מזו המיוצרת על ידי המדינות החברות בברית.

הוא אמר במהלך מסיבת עיתונאים ערב פגישה של שרי הגנה במדינות נאט"ו, היום, יום שני, כי "הקצב הנוכחי של השימוש בתחמושת באוקראינה גדול בהרבה מהקצב הנוכחי של הייצור שלנו".

"זה מכניס את התעשיות הביטחוניות שלנו ללחץ", הוסיף.

 

מה עם מטוסים?

בנוסף, הוא ציין כי הוא מצפה לדון בנושא אספקת כלי טיס לכוחות האוקראינים בפגישה הבאה של שרי ההגנה של מדינות נאט"ו, שתתחיל מחר, שלישי, ותימשך יומיים. הוא הסביר שהנושא הזה זקוק לפעולה מעשית דחופה.

הוא גם הדגיש כי אספקת מטוסי קרב ממדינות נאט"ו לקייב לא תהפוך את נאט"ו לצד בסכסוך.

באשר למתקפה הרוסית החדשה הצפויה על שטח אוקראינה, הוא מעריך שהיא כבר החלה. הוא סיכם: "איננו רואים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוכן לשלום, אלא הוא עדיין נאחז ברצון להשתלט על אוקראינה".

כמה מדינות אירופיות הביעו , לאחרונה, את נכונותן לתמוך בקייב בטנקים מודרניים ובטילים מתקדמים, כמו גם בארצות הברית, על מנת לספק לכוחות האוקראינים תנופה חדשה שתאפשר להם להדוף את המתקפה הרוסית הצפויה באביב הבא, בעוד שהמלחמה הרוסית-אוקראינית נכנסת בעשרים וארבעה לחודש זה (פברואר 2023) לשנה הראשונה שלה ,על רקע ההערכות כי היא תמשך לפחות עוד מספר חודשים. 

Ukraine Russia Crisis: What's Stopping The US & NATO From Making A Military  Intervention | NewsMo - YouTube

קרדיט: אלערביה        קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות