המחלוקות בצמרת השלטון באפגניסטן יוצאות לאור

דובר הטאליבן, זביח אללה מוג'הד, הזהיר מפני מתיחת ביקורת על המנהיג, הייבת אללה אח'ונדזאדה, אחרי ששר הפנים, סיראג' א-דין חקאני, הזהיר כי "לא ניתן לסבול" מצב שבו יש "כפיית דעות" מצד הנהגת התנועה.

בנאום בטקס במחוז ח'וסת, התריע חקאני כי "מונופול של עוצמה וכפיית דעות" אינו תורם לתנועה ולקשריה עם התושבים. "הם נותנים לעצמם זכות כזו שהמחשבות שלהם וההצבעות הפכו כה דומיננטיים שהכל מכפיש את המערכת", אמר חקאני שמשמש סגן מנהיג הטאליבן, בהתייחסו לבכירים בהנהגה.

"כיום, אנחנו רואים בעצמנו צדיקים דיו, והעמדות והמחשבות שלנו שלטו בנו לרמה כזו שהצבת אתגר, פגיעה, השמצה והשגת מונופול על כל המערכת הפכו ליוזמה, השקפה ובסיס", המשיך חקאני, מנהיג רשת חקאני ובן ברית ותיק של הטאליבן. "מי ייתן שאללה יתקן את הכוונות שלנו ואת המעשים. אי אפשר לסבול את המצב הזה".

על אף שחקאני נמנע מלציין שמות, הייתה תמימות דעים כי הוא מפנה את ביקורתו בעיקר לעבר אח'ונדזאדה, שמוגדר אמיר המאמינים. היום, דובר התנועה הגיב על הדברים, כשגם הוא לא מציין שמות. "אם מישהו מותח ביקורת על האמיר, האתיקה האסלאמית דורשת שהוא לא יעליב אותו ויעביר את הביקורת באופן בטוח ומאובטח מבלי שאחרים ישמעו", אמר זביח אללה מוג'הד.

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי