ישראל מאיימת לפגוע בשיירות הומניטריות מאיראן אם יתברר שמעבירים נשק

גורם צבאי ישראלי: "אם איראן תעביר ציוד ונשק לסוריב בחסות הסיוע ההומניטרי, היא תקבל מאיתנו תגובה צבאית קשה ללא היסוס".

גורם צבאי ישראלי התראיין לעיתון "אילאף" הסעודי ואמר שאם איראן תעביר ציוד ונשק לסוריה בחסות בסיוע ההומניטרי, ישראל תגיב באופן קשה ללא היסוס.

הגורם הצבאי העלום סיפר כי ישנו מידע המצביכ על כך שאיראן תנצל את המצב הטרגי בסוריה, ובחסות הסיוע ההומניטרי היא תשלח לחזבאללה נשק וציוד, אמל"ח, מכשירים ומערכות המסייעות להתמקמותה בסוריה, אשר מדינת ישראל לא תקבל ולדברי הגורם, המדינה תהיה מוכנה לפגוע בכל ציוד או נשק בכל מקום בתוך שטח סוריה.

כמו כן, בעיתון מציינים כי קיים מידע המצביע על כך שישראל הגבירה את המעקב באוויר, ביבשה ובים אחרי כל מה שאיראן מעבירה בימים אלה לסוריה, וכי טיסות המודיעין של ישראל עובדות שעות נוספות בניסיון לעקוב אחר המשאיות והציוד שאיראן שולחת אל קורבנות רעידת האדמה בסוריה.

הגורם הסביר לעיתון כי בעבר ניסתה איראן לשלוח ציוד ונשק דרך משאיות ירקות ופירות ומשאיות סיוע אחרות. ישראל מצדה, סיפר הגורם, הפציצה חלק ממשאיות אלו במהלך השנה שעברה ובתחילת שנה זו, לאחר שאלה חצו מעראק לשטח סוריה. לדבריו, המשטר הסורי חסר יכולת לדרוש מאיראן להפסיק את העברות הנשק, וגם אם יתנגד לכך, זה לא יועיל. רובן של העברות הנשק, מתבצעות בידיעתו של המשטר, גם אם לא באישורו המפורש.

באשר לסיוע הומניטרי לנפגעי רעידת האדמה, אמר אותו גורם כי בצה"ל לא התקבלו הנחיות לספק לסוריה תרופות, ציוד או שמיכות. "מה שפורסם נועד ככל הנראה לגרור את ישראל לנושאים שאיננה מעורבת בהם. ישראל מוכנה להעביר כל תרופה או סיוע לנפגעי רעידת אדמה לכל מקום אם יתעורר הצורך והיא תתבקש לעשות זאת". סיכם הגורם.    (קרדיט: ערוץ הטלגרם אינטליניוז)

הערה ברקע הידיעה: גורמים בישראל אכן מבחינים בהכנות איראניות ובהעברת טילים בליסטיים ומל"טים מתאבדים ממזרח סוריה למערבה , כמה שיותר קרוב לגבול ,לתגובה נגד ישראל, בעקבות מה שהם מכנים "תקיפות נפשעות על איראן".

לאיראן ברור כי כל תגובה נגד מטרות בשטח ישראל או על אינטרסים שלה ברחבי העולם תענה בתגובה קשה. על פי אינטנסיביות ההכנות האיראניות נראה שאיראן גם השלימה עם כך.

חישוב התגובה האיראנית לוקח בחשבון את דעת הקהל הפנימית שלו ויודע כי הוא חייב להגיב כדי להשאר רלוונטי , לפחות ברמה ההצהרתית.