בכיר במשרד החוץ האמריקאי חושף מידע על בלון הריגול הסיני

בכיר במשרד החוץ האמריקאי אישר כי הרפובליקה העממית של סין שלחה בלוני תצפית לעבר שמי יותר מ-40 מדינות ב-5 יבשות. הוא ציין כי ממשל ביידן מתקשר עם מדינות ישירות ובודק את היקף התופעה ועונה על כל שאלה.

"אנחנו יודעים שהרפובליקה העממית של סין השתמשה בבלונים האלה למעקב", אמר הבכיר האמריקני, שהעדיף שלא להזכיר את שמו. "תמונות ברזולוציה גבוהה גילו שהבלון שעף מעל ארה"ב הצליח מגובה רב לנהל פעולות מודיעין ואיסוף אותות אלקטרוניים".

הוא טען שהציוד על הבלון הסיני נועד בבירור למעקב מודיעיני ואף התנגש עם הציוד הצמוד לבלוני מזג האוויר. הוא הכיל מספר אנטנות שעשויות להיות מסוגלות לאסוף ולקבוע את המיקום הגיאוגרפי של תחנות התקשורת. הוא היה מצויד בפאנלים סולאריים גדולים מספיק כדי להפיק את האנרגיה הדרושה להפעלת מספר חיישני איסוף מודיעין פעילים.

 

"אנחנו יודעים שהבלונים האלה הם כולם חלק מצי הבלונים של הרפובליקה העממית של סין שפותח לביצוע פעולות מעקב. פעילויות מסוג זה מבוצעות לרוב בהנחיית צבא השחרור העממי", הוסיף הגורם האמריקני.

הוא הדגיש כי ארצות הברית בטוחה שליצרן הבלונים יש קשר ישיר עם הצבא הסיני והוא ספק מורשה של צבא השחרור העממי, כך לפי מידע שפורסם בפורטל הרכש הרשמי של צבא השחרור העממי.

הפקיד חשף כי החברה הזו גם פרסמה מוצרי בלונים באתר שלה וכן סרטונים מטיסות קודמות, שנראה כי טסו מעל המרחב האווירי של ארה"ב והמרחב האווירי של מדינות אחרות.

"נראה שלסרטוני הבלונים שפורסמו יש דפוסי טיסה דומים לאלו שדנו בהם השבוע", אמר.

 

בכיר במשרד החוץ הודיע ​​כי ארה"ב שלחה "מסר ברור לרפובליקה העממית של סין, שהפרת הריבונות שלנו היא בלתי מתקבלת על הדעת, על ידי הפלת הבלון, הגנה על המודיעין הרגיש שלנו והגברת יכולתנו לעקוב אחר הבלון ולשחזר את המידע שאסף כדי לקבל לנסות להבין את התוכנית של הרפובליקה העממית של סין."  

הוא ציין כי ארצות הברית גם שוקלת לנקוט בפעולה נגד ישויות ברפובליקה העממית של סין הקשורות לצבא השחרור העממי שתמכו בחדירת הבלון למרחב האווירי של ארה"ב. "נשקול גם מאמצים רחבים יותר לחשוף ולטפל בפעילויות המעקב הגדולות יותר של סין המהווים איום על הביטחון הלאומי שלנו, ועל בעלי בריתנו ושותפינו", אמר.

كشف دليل تجسس المنطاد الصيني فوق الولايات المتحدة - YouTube

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלע'ד