המודיעין האמריקאי: בלון הריגול הסיני שייורט הוא רק חלק ממערך גדול

מספר ימים לאחר שצבא ארה"ב הפיל את הבלון הסיני באוקיינוס ​​האטלנטי, מקורות מודיעין אמריקאים דיווחו כי הבלון הזה הוא חלק ממבצע מעקב צבאי רחב יותר של בייג'ינג .

כמה גורמים הבקיאים במידע המודיעיני ציינו כי בלון הריגול הזה, שטס במשך ימים מעל שטחי ארה"ב בשבוע האחרון, הוא חלק מתוכנית מעקב רחבת היקף המנוהלת על ידי הצבא הסיני, לפי מה שדיווח היום CNN. יום רביעי.

עוד הוסיפו כי תוכנית זו, הכוללת שיגור מספר בלונים דומים, שוגרה מהמחוז הסיני הקטן של היינאן.

منطاد التجسس الصيني فوق الولايات المتحدة.. هل يؤشر لبدء مرحلة جديدة من  التوتر؟ | #رادار - YouTube

קדיט לתמונה: סקיי ניוז בערבית

צי בלונים

עם זאת, הם ציינו במקביל שהם אינם יודעים את המספר המדויק של צי בלוני התצפית הסיני.

מקורות יודעי דבר אישרו כי במסגרת התוכנית בוצעו לא פחות מעשרים משימות, לפחות בחמש יבשות בשנים האחרונות.

כמעט חצי תריסר טיסות בוצעו במרחב האווירי של ארה"ב – אם כי לא בהכרח מעל אדמת ארה"ב, לפי גורם רשמי שמכיר את המודיעין.

לא כל הבלונים שנראו ברחבי העולם הם בדיוק אותו דגם שהופל בחופי דרום קרולינה בשבת שעברה, אבל יש כמה "הבדלים", אמר בכיר זה, יחד עם מקור מיודע נוסף.

בדיקות שרידי הבלון

המידע מגיע כשצוות מובחר של מהנדסי FBI בקוונטיקו, וירג'יניה, ממשיך לחפש את שרידי הבלון שייורט, בניסיון להבין את כל המודיעין שניתן לאסוף ולגבש את הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר בלונים אלו בעתיד.

הם גם מבקשים לנתח את היכולות הטכניות של הבלון, כולל איזה סוג של נתונים הוא יכול ליירט ולאסוף, לאילו לוויינים הוא מחובר או אפילו נקודת החולשה שלו.

ראוי לציין שצבא ארה"ב הפיל את ספינת האוויר הסינית באוקיינוס ​​האטלנטי, מול חופי דרום קרוליינה, עם מטוס קרב F-22.

תקרית הבלון הזו התרחשה זמן קצר לאחר שאמריקה והפיליפינים הכריזו, ביום חמישי האחרון, על תוכניות להרחיב את הנוכחות הצבאית של ארה"ב במדינה בדרום מזרח אסיה, תוך מתן אפשרות לארצות הברית להיות נוכחת בארבעה בסיסים צבאיים נוספים, כחלק ממאמציהן להרתיע את התגברות הצעדים הסיניים נגד טייוואן ובים סין הדרומי שנוי במחלוקת.

זה בא גם כאשר המתיחות בין בייג'ינג לוושינגטון הסלימה לאחרונה, עם חילוקי דעות בנוגע לטייוואן, שיא זכויות האדם של סין ופעילותה הצבאית בים סין הדרומי. (קרדיט: אלערביה)

ماذا تعرف عن منطاد التجسس الصيني المفترض فوق أمريكا الشمالية؟ | صحيفة  الاقتصادية

קרדיט: גראפיק ניוז