פייננשל טיימס: "צי הרפאים" נטש את הנפט האיראני לטובת רוסיה

הפייננשל טיימס דיווח כי "צי הרפאים" נטש את הובלת הנפט האיראני והפנה את תשומת ליבו להובלת הנפט הרוסי.

"ציי רפאים" הם מה שנקרא מכליות נפט שמנסות להפר סנקציות בינלאומיות ומכירת נפט חשאית על ידי הסתרת הבעלות על מכלית הנפט, מטעני הנפט והנתיב שלהם.

העיתון הבריטי היוקרתי כותב שמאז דצמבר אשתקד, כאשר שבע המדינות המתועשות בעולם והאיחוד האירופי יישמו את הסנקציות על הנפט הרוסי, רוסיה פנתה לשיטות שאיראן כבר עושה במשך שנים כדי לעקוף את הסנקציות.

לפי דיווח זה, לפחות 16 מכליות השייכות לרשת "צי הרפאים", שעסקו בעבר בהובלה חשאית של נפט איראני, עברו בחודשיים האחרונים להובלת נפט רוסי.

דיווח זה מוסיף כי בעבר, רק 9 מכליות של רשת "צי הרפאים" נשאו נפט רוסי במהלך 9 החודשים הראשונים של הפלישה הצבאית הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, אך בחודשיים האחרונים, מספרן גדל ל-16 .

איראן וונצואלה משתמשות באותה רשת סודית ומסתורית במשך שנים כדי לעקוף את סנקציות הנפט.

סוחרי מכליות ואנליסטים בתחום הנפט אמרו ל"פייננשל טיימס" כי רוסיה מציעה מחירים גבוהים לבעלי מכליות ולברוקרים על מנת לשמור על הכנסות הנפט שלה, ואפילו מטעני נפט נשלחים במחירים כפולים מהמחירים הרגילים בעולם.

הסטטיסטיקה של משרד הכלכלה של רוסיה מלמדת על ירידה חדה בהכנסות יצוא הנפט של המדינה בינואר השנה, ובעוד מחירי הנפט בעולם נעים סביב 82 דולר, הנפט הרוסי נסחר מתחת ל-50 דולר, הנמוך אף מתקרת המחיר של 60 דולר שנקבע על ידי שבע המדינות המתועשות בעולם והאיחוד האירופי לייצוא נפט רוסי.

تويتر \ Fardad Farahzad | فرداد فرحزاد (FardadFarahzad@)

 

 

קרדיט: רדיו פרדה