יתרות המט"ח של עיראק כ-115 מיליארד דולר המאפשרות 20 חודשי ייבוא

היועץ הפיננסי של ראש ממשלת עיראק, מזהר מוחמד צאלח, אמר היום, שלישי, כי יתרות החוץ של המדינה הן כ-115 מיליארד דולר.

צאלח הוסיף כי התאמת שער החליפין תומכת בעליית היתרות, בהתחשב בכך שתקציב 2023 יאמץ את שער החליפין שאושר על ידי מועצת השרים.

הוא הדגיש כי ההחלטה להתאים את שער החליפין של הדינר העיראקי מול הדולר תואמת את העלייה הנוכחית בחשבון השוטף של מאזן התשלומים העיראקי לתוצר המקומי הגולמי של עיראק, העומד כיום על כ-15%, אשר הכריחה את המדיניות המוניטרית להתאים את שער החליפין ולהעלות את הערך של הדינר העיראקי, כך מסרה סוכנות הידיעות העיראקית "INA".

"ההחלטה תומכת בזמינות של יתרות חוץ רשמיות התומכות בעיראק, שנגעו ב-115 מיליארד דולר, והיא מספקת כיסוי סטנדרטי לכל סחר החוץ של עיראק במשך כ-20 חודשי יבוא, בעוד שהממוצע העולמי הוא שלושה חודשים".

הוא הסביר כי ההחלטה לייסף את ערך הדינר העיראקי תוביל למאבק בפעילות אינפלציונית ובציפיות שהחריפו בשלושת החודשים האחרונים, שכן הבנק המרכזי של עיראק פעל הפעם על פי דפוס מדיניות מוניטרית קפדנית הנאבקת באינפלציה על ידי מיקסום הערך החיצוני של המזומן העיראקי, על מנת לכפות יציבות ברמת המחירים הכללית וייצוב ההכנסה הכספית של הציבור ושמירה על רמת החיים.

מועצת השרים אישרה היום, שלישי, את החלטת מועצת המנהלים של הבנק המרכזי של עיראק להתאים את שער החליפין של הדולר מול הדינר, כך ש 1,300 דינר יהיה שווה לדולר אמריקאי אחד.

קרדיט: אלערביה