מיליציה שיעית הנאמנה לאיראן העבירה מפקדה לשליטת חיזבאללה במזרח סוריה

הפלגים הפרו-איראניים פינו גם בית סוהר בעיר אל-מיאדין בדיר א-זור, בעקבות התקפות באלבוכמאל שבמזרח סוריה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח, ביום ראשון, כי מיליציה פרו-איראנית פינתה את אחד המפקדות הצבאיות שלה בעיר אל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור שבמזרח סוריה והעבירה אותה לידי אנשי חיזבאללה הלבנונית.

המצפה הסורי אמר, בציטוט מקורות, כי מיליציית "אלפטמיון" האפגנית הפרו-איראנית פינתה את אחד המפקדות שלה בתוך המתחם הביטחוני בעיר המחוז אל-מיאדין ומסרה אותו "באופן מלא" לאנשי חיזבאללה.

המקורות הוסיפו כי הפלגים הפרו-איראניים פינו גם בית כלא בעיר, בעקבות ההתקפות מהאוויר של כלי טייס לא מזוהים באל-בוכמאל.

ובסוף השנה שעברה החלו המיליציות בסוריה הנתמכות על ידי איראן לשנות את עמדותיהן, במיוחד באזורים הכפריים של נפת דיר א-זור, לאחר תקיפות ישראליות, ובמספר עמדות שלהן באזורי חאלב ובבירה דמשק.

המיליציות גם הזיזו את פלטפורמות הטילים שהתקינו באזור שנמצא בתוך העיר אל-מיאדין, וירו בעבר לכיוון תחנת שאיבת הנפט השנייה, מדרום לנפת דיר א-זור.

אתרי המיליציות האיראניות מרוכזים בדרך כלל ממערב לנהר הפרת בנפת דיר א-זור, שם הם מקבלים אספקה ​​מעיראק דרך מעבר הגבול אל-בוקמאל.

מספר משקיפים מעריכים גם את נוכחותם של כ-15,000 חברי המיליציות העיראקיות, האפגניות והפקיסטניות הנאמנות לאיראן בדיר א-זור בלבד, במיוחד באזור המשתרע בין ערי הגבול אלבוכמאל ודיר א-זור, בואכה אלמיאדין.

צבי אל זור

קרדיט: אלערביה