מפחד ישראל המיליציות האיראניות מסווים את תנועותיהן בסוריה ומפנים נשק

*- המהלכים האחרונים נועדו להימנע מתקיפות אוויריות ישראליות.   *- איראן וחיזבאללה פינוי מחסני נשק ענקיים באזור מוהין.      *- צבא רוסיה פינה לחלוטין את נוכחותו מאזור תדמור לטובת איראן

 

לאחר שהתקיפות הישראליות הפכו לסיוט עבור המיליציות האיראניות בסוריה, אנשיי משמרות המהפכה ערכו ביום חמישי האחרון אחר הצהריים תנועות צבאיות באזור הכפרי המזרחי של חומס, ליתר ביטחון.

המיליציות העבירו אמצעי לחימה ותחמושת מעמדותיהן בעיר אל-סוחנה ומהמחסנים האסטרטגיים של מוהין, ליעד לא ידוע, כך לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם.

יש לציין כי מחסני צבא סוריה במוהין הם השניים בגודלם של צבא סוריה . רק בשנים האחרונות השתלטו כוחות איראנים וחיזבאללה על מתקן "מוהין" והם מאחסנים שם נשק ותחמושת המיועדים לא רק לפעילותם על אדמת סוריה אלא גם מהווים עתודה אסטרטגית לכוחות חיזבאללה בלבנון במקרה של עימות עם ישראל.

ההגמוניה האיראנית

מקורות פרטיים העריכו כי המהלכים האיראניים האחרונים נועדו להימנע מתקיפות אוויריות ישראליות, בדומה למה שקרה באלבוכמאל שבמזרח סוריה לפני מספר ימים, אז הושמדו מספר משאיות נשק שהיו בתוך שיירה איראנית גדולה שהביאה סיוע הומניטרי לסוריה.

עוד ציינו המקורות כי שיירה צבאית של 5 משאיות יצאה מאזור אל-סוחנה, תחת אבטחה כבדה, ביום חמישי בערב.

זה קורה לאחר שמיליציית משמרות המהפכה האיראניים ומיליציית חיזבאללה הלבנונית השתלטו על כל המחסנים שבבסיס מוהין הנמצאת בבדיה הסורית, בעקבות נסיגת כוחות המשטרה הצבאית הרוסית באמצע 2021 לעבר מתקני הצבא הרוסי בשדה התעופה הצבאי בתדמור  ופינוי מוחלט אחר כך של האזור לטובת הכוחות האיראניים.

هل سلمت روسيا مستودعات مهين لميليشيات إيران

תקיפות ישראליות מעת לעת

ראוי לציין כי אזור זה חשוף מעת לעת לתקיפות ישראליות, המשפיעות במיוחד על תנועות המיליציות הפרו-איראניות.

בסוף השנה שעברה, החלו המיליציות הללו לשנות את מיקומן, במיוחד באזורים הכפריים של נפת דיר א-זור, לאחר התקיפה הישראלית על מספר אתרים שלהן באזורים הכפריים של חלב ובבירה דמשק.

המיליציות גם הזיזו את משגרי הטילים שפרסו באזור הנמצא בתוך העיר אל-מיאדין, ומשם ירו לעבר תחנת שאיבת הנפט השנייה, בדרום מחוז דיר א-זור.

בנוסף, אתרי המיליציות האיראניות מרוכזים בדרך כלל ממערב לנהר הפרת בנפת דיר א-זור, שם הם מקבלים אספקה ​​מעיראק דרך מעבר הגבול הסמוך לעיר אל-בוקמאל.

מספר משקיפים מעריכים גם את נוכחותם של כ-15,000 חברי המיליציות העיראקיות, האפגניות והפקיסטניות הנאמנות לאיראן בדיר א-זור בלבד, במיוחד באזור המשתרע בין ערי הגבול אלבוכמאל , אלמיאדין ודיר א-זור.

קרדיט: אלערביה