תגבור כוחות איראני? 2 שיירות של "עולי רגל" נכנסו מעיראק לסוריה

כ-11 אוטובוסים שהובילו עולי רגל עיראקים ואיראנים מעיראק, ושנכנסו לשטח סוריה דרך מעבר הגבול שליד העיר אל-בוכמאל, הגיעו אתמול לעיר אל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור, לפי כתב רשת החדשות הסורית –  Nahr Media Network.

הכתב סיפר כי האוטובוסים פנו ממזרח סוריה לכיוון עיר הבירה דמשק במגוון תכניות עלייה לרגל, ביניהם עליה לרגל שארגנה מיליציית אבו אל-פאדל אל-עבאס ועליה לרגל למקדש זיינב (בתו של מפקד המאמינים מוחמד). האוטובוסים היו מלווים בכמה מכוניות פרטיות, ככל הנראה של גורמי אבטחה, כולם נסעו לכיוון הבירה דמשק.

ראוי להזכיר שקבוצת האוטובוסים הזו של מה שנקרא "עולי רגל" היא השנייה שנכנסת לשטח סוריה שמגיעים מעיראק תוך פחות מ-4 ימים.

כמו כן מדווח האתר הסורי כי השיירה נכנסה לסוריה מעיראק דרך מעבר הרכבת הלא חוקי שפתחו האיראנים בין 2 המדינות על מנת לאפשר תנועות של נשק וחיילים מבלי שהרשויות ידעו על כך . עובדה זאת מעלה את החשד כי לא מדובר בעולי רגל אמתיים.

בעבר כבר דיווחו אמצעי תקשורת סורים כי נוסעי אוטובוסים שהצהירו כי הם באו לקיים מצוות עליה לרגל למקומות קדושים לשיעה בסוריה , היו למעשה לוחמים מיליציות הנאמנות לאיראן שבאו לתגבר את חבריהם ברחבי המדינה . רבים מלוחמים אלו לא ייצאו מעולם משטח סוריה וככל הנראה השתקעו בה בעידוד הממשלה האיראנית . 

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות